خبرگزاری کار ایران

سید موسی خادمی:

آسیب‌های اجتماعی همسنگ اقتصاد مقاومتی است/ لرستان از نظر اعتیاد وضعیت خوبی ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۰۳۲

استاندارلرستان گفت: از کارهایی که در حوزه مواد مخدر انجام داده‌ایم نباید راضی باشیم و باید بدانیم گیر کار کجاست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، سید موسی خادمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: رهبر انقلاب همانقدر که روی موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید دارند به بحث آسیب‌های اجتماعی نیز پرداخته‎اند بطوری ‌که هر شش ماه یک ‌بار جلسه آن برگزار می‎شود.

استاندار لرستان بیان داشت: جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر جلساتی است که برای تصمیم‌گیری در آن دور یکدیگر جمع می‌شویم برای همین کمیته‌های استانی حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر در استان فعال  و جدی گرفته شوند.

خادمی با بیان اینکه تصمیمات باید قبل از این جلسات صورت گیرد و کمیته‌هایی که عضو این ستاد هستند باید فعال‌تر از قبل عمل کنند، افزود: سازمان بهزیستی نیز باید نسبت به صدور مجوزها و راه‌اندازی بعضی از مراکز نگهداری اقدامات مورد نیاز را انجام دهد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی یک موضوع مهم و همسنگ اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: مبالغ اعتباری از طریق وزارت کشور و وزارتخانه‌ها بین دستگاه‌های اجرایی توزیع می‌شود که به ‌تبع ما نیز در استان این موضوع را پیگیری و نظارت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: براساس آمار استان لرستان از نظر اعتیاد وضعیت خوبی ندارد و در حال قرار گرفتن در رده استان‌های مسئله‌دار است بنابراین باید گذر از مواد مخدر سنتی به صنعتی و عبور افراد سالخورده به جوانان و گذر از مردان به زنان را بررسی کنیم چراکه رصد کردن تحولات مهم است.

استاندار لرستان افزود: براساس مطالعات محلی باید مناطق آلوده شناسایی شود. اگر برای قوانین موجود پیشنهادی وجود دارد ‎باید ارائه دهیم تا اصلاح انجام شوند.

خادمی تصریح کرد: از کارهایی که در حوزه مواد مخدر انجام داده‌ایم نباید راضی باشیم. باید بدانیم گیر کار کجاست. اگر قوانین و شیوه‌ها نیاز به اصلاح دارند برنامه‌های جدیدی تدوین شود.

وی با تأکید بر اینکه نقاط آلوده استان باید شناسایی شوند، اظهار داشت: پس از شناسایی نقاط آلوده بر اساس زمان‌بندی هر جلسه باید مشکل تعدادی از آنها را برطرف کنیم تا در پایان سال بدانیم مشکل چه تعداد از این مناطق را حل کرده‌ایم.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز