خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب طبس خبر داد:

دستگیری باند تصادفات ساختگی در طبس/ کلاهبرداری میلیاردی از دفاتر بیمه

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۷۴۸

دادستان عمومی و انقلاب طبس با بیان اینکه باند ایجاد تصادفات ساختگی در طبس دستگیر شدند، گفت: این افراد بیش از یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان کلاهبرداری از طریق تصادفات ساختگی کلاهبرداری کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه بررسی تصادفات ساختگی به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین زارع‌حسینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس و با حضور نمایندگان بیمه‌ها و کارشناسان پلیس در دادگستری طبس برگزار شد.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس با اشاره به وقوع تصادفات ساختگی در طبس گفت: یک‌مقام قضایی شهرستانی دیگر در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها به یک مورد تصادف ساختگی در طبس اشاره کرد که واقع شده و در یکی از بیمه‌ها خسارت پرداخت شده بود.
 
حجت‌الاسلام و المسلیمن زارع‌حسینی افزود: بلافاصله به این موضوع ورود کرده و در بررسی اولیه پرونده متوجه تکرار اسم شخصی خاص به عنوان شاکی تصادف‌های واقع شده در حوادث شدیم و معلوم شد ساعات حوادث و اعضای درگیر در پرونده، مشکوک به نظر می‌رسند که بعد از بررسی‌های کارشناسی در دادگستری طبس، وقوع حوادث ساختگی مشهود شد.
 
وی در تشریح این حوادث گفت: اشخاص در ساعاتی از نیمه‌های شب به حاشیه جاده برده شده و با رضایت شخص مضروب، مورد ضرب و شتم بر اساس نوع مبلغ بیمه‌ها قرار می‌گرفته، به حدی که تا شکستن استخوان و دندان راضی بوده‌اند؛ و بعد از آن در مقابل خودرویی قرار می‌گرفته و از عامل تصادف درخواست دیه و خسارت می‌کرده است.
 
دادستان طبس افزود: تاکنون بیش از یک میلیارد تومان خسارت مورد درخواست تصادفات ساختگی بوده است که با رسیدگی به موقع حدود ۸۰۰ میلیون تومان آن پرداخت نشده و در دست بررسی است.
 
این مقام قضایی ضمن ارائه ارشادات در رابطه با وقایع ساختگی تصادف؛ تاکید کرد: هوشیاری نیروهای امدادی، پلیس و رسیدگی دقیق کارشناسان بیمه بویژه در محل وقوع حادثه می‌تواند باعث خنثی شدن این نوع کلاهبرداری‌ها شود.
 
حجت‌الاسلام زارع‌حسینی با تاکید بر دقت نظر کارشناسان پلیس و بیمه‌ها در سوانح رانندگی؛ گفت: در حوادث رانندگی، دردهای ناشی از حادثه به تنهایی رنج بسیاری بر خسارت‌دیده‌گان وارد می‌کند؛ و با در نظر گرفتن حال مصدومین و خسارت دیده؛ باید طوری عمل شود که خدای ناکرده باعث معطلی شهروندان نشود.
 
دادستان شهرستان طبس تاکید کرد: کسانی که به این مقوله دامن میزنند به سرنوشت حبس مبتلا می‌شوند و چشم تیزبین قضایی و قانون روی موضوع تصادف‌های ساختگی حساس شده است و شخصی که اکنون در دام قانون گرفتار است تا ریال آخر هزینه‌های دریافتی را مسترد خواهد کرد.
 
سرگرد محمدزاده رئیس پلیس راهور طبس در این جلسه گفت: به همکاران و کارشناسان تاکید شده است که در سوانح رانندگی می‌بایست با دید تردید، نظر دهند که بیشتر به یقین در مقصر حادثه برسیم که حقی از کسی ضایع نشود.
 
محمدزاده تصادفات در یک معضل جدی برشمرد و گفت: در بحث کاهش سوانح رانندگی، همه دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند و مردم نیز باید به فرهنگ ترافیک احترام بگذارند.
 
احمدیان رییس بیمه ایران مرکز طبس از همکاری دادستان شهرستان و دقت نظر وی در پرونده‌های تصادف قدردانی کرد و گفت: ضریب خسارت در یکسال گذشته کاهش یافته که این مرهون همراهی پلیس است.
 
سرگرد وفائی رئیس پلیس راه طبس از طرح این موضوع متعجب شده و گفت: این تذکر و توجه دادستان شهرستان موجب شد تا در هر صحنه تصادف دقت نظر و حساسیت بیشتری داشته باشیم و البته سعی همیشگی پلیس بر رعایت حال  حادثه‌دیده‌گان بوده و خواهد بود.
 
کارشناسان بیمه و پلیس در این جلسه ضمن تشکر از حجت‌الاسلام زارع حسینی و قضات دادگستری طبس برای حساسیت در سوانح رانندگی به تبادل نظرات و ارشادات با دادستان شهرستان پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز