خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

مشکل سپنتا نیکنام، مسئله‌ای حقوقی است

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۳۴۶

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در خصوص تعلیق موقت عضو زرتشتی شورای شهر یزد گفت: مشکل بوجود آمده برای سپنتا نیکنام، مسئله ای حقوقی است و نباید سیاسی به آن نگاه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید ابوالفضل موسوی بیوکی در نشست خبری خود اظهار داشت: دبیر شورای نگهبان پیش از انتخابات در نامه‌ای اعلام کرد که غیرمسلمانان نمی‌توانند عضو شورای شهر شوند؛ یکی از شهروندان هم از حق قانونی خود استفاده کرده و به دلیل رعایت نشدن نامه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای شورای شهر یزد، از هیئت نظارت استان شکایت کرده که دیوان عدالت هم فعلا رای تعلیق موقت عضو زرتشتی را صادر کرده تا موضوع را دقیق تر بررسی کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در پاسخ به این سوال که شورای نگهبان چگونه می تواند قانونی را که قبلا تایید کرده، خلاف شرع اعلام کند، گفت: شورای نگهبان می‌گوید بر اساس آیین نامه داخلی شورا می‌تواند هر زمان به خلاف شرع بودن قانونی پی برد، آن را اعلام کند و دستگاه‌های اجرایی هم باید آن را لحاظ کنند.

موسوی در مورد موضع نمایندگان مجلس استان یزد در مقابل این مسئله، گفت: با توجه به اینکه مشکل بوجود آمده در واقع یک مسئله حقوقی بین مجلس و شورای نگهبان است، مجمع نمایندگان استان یزد در نامه ای از رئیس مجلس خواست که موضع قانون را در این مورد مشخص کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در پایان تاکید کرد: مسئله ایجاد شده صرفا راه حل حقوقی دارد و باید با پرهیز از نگاه سیاسی به آن، به دنبال رعایت قانون باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز