خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان خبرداد:

حمل بیش از 900 هزار کیلوگرم گوشت منجمد طی 6 ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۰۳۷

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ازحمل بیش از 900 هزار کیلوگرم گوشت منجمد طی 6 ماه گذشته در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، مهدی حسینی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: همچنین طی این مدت، چهار میلیون و 14 هزار و 913 کیلوگرم گوشت وکیوم شده(بدون هوا) گاوی، 51 هزار کیلوگرم گوشت منجمد شتر و 12 هزار و 485 کیلوگرم لاشه گوسفند و بز به سایر نقاط کشور حمل شده است.

حسینی در ادامه با اشاره به حمل دام زنده از سیستان و بلوچستان به سایر نقاط کشور نیز گفت: همچنین در این مدت 93 راس گاو زنده و سه هزار و 801 نفر شتر زنده از سیستان و بلوچستان به سایر نقاط کشور حمل شده است.
 
وی با اشاره به واردات دام از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: در این مدت 828 راس گوسفند و بز، 2 هزار و 402 نفر شتر، 35 هزار و 68 راس گاو و گوساله از بازارچه مرزی کوهک سراوان وارد این استان شده است.
 
مدیرکل دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: بر اساس سند توسعه بهداشت دام مقرر شد در منطقه سیستان مجوزهای لازم برای پرواربندی دام داده شود که این مجوزها اعطا شده است اما مشکل در نبود تمایل وارد کنندگان دام به وارد کردن دام پرواری به استان است که موجب کاهش شدید واردات دام زنده شده است.
 
حسینی تصریح کرد: شعاع پرواربندی دام در منطقه سیستان به 100 کیلومتر افزایش یافته است اما واردکنندگان، متقاضی ورود دام برای پرواربندی نیستند زیرا دام پرواری باید 17 روز در قرنطینه باشد، در حالی که دام‌های دیگر که برای کشتار وارد استان می‌شود، 5 روز در قرنطینه می‌ماند و سپس روانه کشتارگاه می‌شود.
 
وی بیان کرد: براساس ضوابط مشکلی برای ورود دام پرواری به استان وجود ندارد اما محدودیت فقط از سوی وارد کنندگان است که امیدواریم سازمان دامپزشکی همکاری لازم برای رونق پرواربندی‌ها را داشته باشد.
 
مدیرکل دامپزشکی استان ادامه داد: از طریق مرز میلک تعداد اندکی دام برای پرواربندی وارد استان شده است، اما بیشتر دام‌ها از مرز سراوان وارد استان می‌شود که اغلب آن‌ها برای کشتار است و به پرواربندی نمی‌رسد. تنها مرز فعال واردات دام کهک سراوان است که بیش از 90 درصد واردات از این مرز انجام می‌شود.
 
حسینی اظهار کرد: با توجه به این که پاکستان جلوی ورود دام زنده به استان را گرفته است و تنها از مرز کهک واردات انجام می‌شود، هدف این است که پرورش دام بومی رونق بیشتری داشته باشد.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز