خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندارد کردستان مطرح کرد:

کسب رتبه دوم کشوری اداره کل استاندارد کردستان/ کشف۶۲۳ گرم طلای فاقد کد شناسایی در بانه، سقز و مریوان

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۱۰۶

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: اداره کل استاندارد کردستان توانسته همگام با سیاست‌های سازمان استاندارد ایران رتبه دوم کشوری را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور لهونیان روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان به مناسبت هفته استاندارد، گفت: سازمان استاندارد ایران با اتخاذ برنامه ریزی و سازو کار های لازم در سطح بین المللی و داخلی با کسب عناوین متعدد توانست همگام با پیشرفت های دنیا گام های موثری را در راستای ترویج آموزش همگانی و ترویج کالای استاندارد بردارد.

وی به برخی از دستاورد های سازمان استاندارد ایران نیز گریزی زد و اظهار داشت: امسال پوستر سازمان جهانی استاندارد به عنوان پوستر برتر از ایران برگزیده شد که این امر در مطرح شدن نام ایران در زمینه استاندارد و جنبه های دیگر می تواند موثر واقع شود و در استان نیز با راه اندازی دفاتر استاندارد سازی رتبه دوم را در سطح کشور کسب کردیم.

لهونیان پیوستن استان کردستان به پویش"کالای استاندارد ایرانی می‌خرم" را در ترویج گفتمان استاندارد در خانواده ها مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان استاندارد با هدف افزایش تولید با کیفیت داخلی و به منظور رقابت با کالا های خارجی با هدف برخورداری مصرف کنندگان از کالا ها  و خدمات با کیفیت ایرانی برنامه هایی را تدوین و اجرایی کرده و در این راستا اداره کل استاندارد کردستان توانسته همگام با سیاست های سازمان اقدامات مطلوبی را انجام دهد.

مدیرکل استاندارد کردستان بر نظارت های صورت گرفته بر کیفیت کالا های صادراتی و وارداتی در مرز باشماق نیز اشاره کرد و افزود: در شش ماهه اول امسال آزمون و بازرسی محموله های صادراتی شامل تراکتور، پارچه و پوشاک، مصالح ساختمانی، مواد غذایی و شیمیایی و سنگ آهن نیز مطابق با ملزومات استاندارد انجام گرفته به طوریکه در حیطه صادرات صدور گواهینامه با ۸۰ درصد و بازرسی کالای با ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب افزایش و کاهش داشته است.

لهونیان ادامه داد: در زمینه نظارت بر کیفیت کالا های وارداتی نیز صدور گواهینامه و مجوز وارداتی و تعیین ماهیت نیز به ترتیب ۱۵۰ و ۱۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی به بازرسی و نظارت بر آسانسورهای ساختمان ادارات نیز اشاره کرد و گفت: در راستای حفظ سلامت مردم اداره کل استاندارد از شش ماه دوم سال ۹۵ تعداد ۱۳۵ دستگاه آسانسور استان را به صورت ادواری بازرسی کرده که از این تعداد ۴۷ دستگاه دارای گواهینامه ایمنی و ۶۸ دستگاه بدون گواهینامه ایمنی می باشند و نیز تعداد ۲۰ دستگاه آسانسور پلمپ شد که روند بازرسی ادواری سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

لهونیان در خصوص نظارت بر شهربازی های سطح استان از نظر درجه استاندارد هم گفت: در راستای صیانت از حقوق شهرواندان و استاندارد سازی تجهیزات شهربازی روباز و سرپوشیده و زمین بازی کردستان تعداد ۱۹۸ مکان در سطح استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۰۰ مکان تجهیز و در ۲۳ مکان شهربازی روباز و سرپوشیده بدلیل عدم پیگیری و استاندارد سازی در سال 95و ۹۶ پلمپ شده است.

مدیرکل استاندارد کردستان بر نظارت و بازرسی مصنوعات طلا نیز گریزی زد و اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال ۴۴ گشت بازرسی از ۲۴۳ واحد طلا فروشی صورت گرفته که حدود ۶۲۳ گرم طلای فاقد کد شناسایی در سه شهرستان مرزی بانه و سقز و مریوان قیچی و ضبط شده است.

لهونیان خاطرنشان کرد: استاندارد ها، علاوه بر تبیین کار و تعیین چگونگی اجرای صحیح عملیات به عنوان مرجعی برای حل اختلافات مطرح است و در این راستا اداره هماهنگی امور تدوین استاندارد کردستان در شش ماهه نخست امسال به هدف اطلاع رسانی و تشویق و مشارکت افراد ذیصلاح توانست نسبت به برگزاری دوره آموزشی (فرایند تدوین استاندارد های ملی و آیین نگارش آن مطابق استاندارد شماره ۵) اقدام نماید.

وی گفت: بنا داریم با نهادینه سازی گفتمان مصرف کالای ایرانی از طریق فضاهای آموزشی و خطبه های نماز جمعه و بکارگیری نخبگان جهت ارائه فواید و ظرفیت کالاهای داخلی به لحاظ کیفیت و امنیت و صرفه اقتصادی بتوان در ترویج این مهم اهتمام و کرد.

به گفته لهونیان اداره کل استاندارد با همکاری و تعامل آموزش و پرورش توانسته است در زمینه پایش بازار(طرح طاها) روستاها و شهرستان های سطح استان را در جهت آموزش همگانی و مصرف کالاهای باکیفیت و استاندارد را تحت پایش قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز