خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

تامین زمین نباید دغدغه سرمایه‌گذار باشد

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۳۴۲

استاندار فارس بر جذب سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در استان را دارند نباید با مشکل تامین زمین مواجه باشند و باید با یک همت و تلاش جمعی مشکلات فراروی سرمایه‌گذاران مرتفع شوند.

به گزارش ایلنا، اسماعیل تبادار،  در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه را یکی از بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در کنار توسعه کارآفرینی مشارکت مردمی نیز نقش آفرینی خواهد کرد و یکی از مولفه‌های مهم در امر توسعه کارآفرینی جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

 تبادار دانش بنیان کردن اقتصاد را از دیگر بندهای اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: باید متناسب باظرفیت‌های بالای استان در حوزه های مختلف بویژه در حوزه علم و فناوری و بهداشت که دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز با داشتن حدود دو هزار نفر نیروی تراز اول علمی  به عنوان پیشگامان این عرصه به شمار می‌روند، در امر دانش بنیان کردن اقتصاد برنامه ریزی جدی شود.

استاندار فارس گفت: محور قراردادن رشد بهره‌وری در اقتصاد جزء بندهای اقتصاد مقاومتی بوده و همه سازمانها، دستگاهها و مراکز علمی و فناوری بایستی با ارایه راهکارهای علمی و کاربردی، بهروه وری در حوزه ماموریت خود را ارتقا دهند.

نماینده عالی دولت در استان فارس بر درون زا و برون گرا بودن اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و اظهار داشت: در راستای تکیه داشتن بر درون زا بودن، باید ظرفیت شناسی کنیم و این ظرفیت باید در کوچکترین روستا تا کلان شهر سنجش شود و زمینه اشتغال متناسب با آن ظرفیت ها فراهم شود و برای برون گرا بودن نیز در کنار استفاده از ظرفیت‌های موجود از تکنولوژی‌های نوین نیز باید استفاده شود.

استاندار فارس به صادراتی بودن محصولات تولیدی اشاره کرد و گفت:  در کنار توجه به تولید، صادرات نیز باید قوت بگیرد و زمینه صادرات فراهم شود.

وی گفت: اعتبارات استانی و ملی محدود بوده و باید همین اعتبارات محدود نیز به تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان اختصاص یابد.

استاندار فارس بر لزوم بهره گیری از منابع بانکی و ظرفیت بنگاههای اقتصادی تاکید کرد و افزود: در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی بانکها باید تسهیلات خود را در اختیار افراد اهل کار و فن قرار دهند که نتیجه و بازخورد مطلوبی در تولید داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان فارس کاهش نرخ بیکاری استان را مطلوب دانست و افزود: برای کاهش نرخ بیکاری استان تلاش های بسیاری انجام شده و باید مداوم بررسی شود که آیا اشتغال ایجاد شده پایدار هستند یا خیر؟ چرا که رصد کردن و صیانت از ظرفیت موجود کمتر از ایجاد یک کار جدید نیست.

در این جلسه اعضای ستاد گزارشی از روند فعالیت‌های خود در حوزه اقتصاد مقاومتی ارائه کردند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز