خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری یاسوج:

40 آتش‌نشان در یاسوج تنها 3 دست لباس ایمنی دارند/جمعه بازار یاسوج حلبی‌آباد است

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۳۲۷

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج از کمبود تجهیزات ایمنی برای آتش‌نشانان پایگاه های امدادی در شهر یاسوج و سایر شهرستان‌های استان گلایه کرد و گفت: نیروهای امدادی این استان تنها از سر شجاعت و غیرت و با دست خالی به مقابله با حوادث می‌روند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، محمد رستمی در گفت‌وگویی به مناسبت هفتم مهر روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی و با گرامیداشت این روز به کارکنان آتش‌نشانی استان و سراسر کشور و تسلیت ایام محرم گفت: هم اکنون 52 نفر نیرو در سازمان آتش‌نشانی شهر یاسوج خدمات‌رسانی می‌کنند که از این تعداد 8 نفر نیروی ستادی و مابقی نیز نیروی عملیاتی هستند.

رستمی ابراز داشت: سه ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در سطح شهر یاسوج فعال است که ایستگاه مرکزی شماره یک حوالی بلوار چمران در منطقه سالم آباد، ایستگاه شماره 2 حوالی بلوار عدل و ایستگاه شماره 3 نیز در جاده اکبر آباد جنب شهربازی واقع شده است.

وی گفت: کلیه عملیات های امداد و نجات و آتش‌سوزی توسط تیم‌های تخصصی در ایستگاه مرکزی شماره یک انجام می‌شود که می‌توان به عملیات آزادسازی از آسانسور، نجات از کوهستان، غواصی و سایر حوزه ها اشاره کرد.

رستمی ادامه داد: عملیات نجات در تصادفات جاده ای و اطفای حریق در جاده های یاسوج - اصفهان، یاسوج - شیراز  و یاسوج - بابامیدان نیز توسط نیروهای ایستگاه شماره دو و سه انجام می شود.

40 آتش نشان در یاسوج تنها 3 دست لباس ایمنی دارند

وی به کمبود شدید تجهیزات ایمنی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر یاسوج و سایر شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: کمبود تجهیزات در آتش‌نشانی های استان به حدی است که 40 نیروی عملیاتی در شهر یاسوج در سه ایستگاه تنها سه دست لباس ایمنی قدیمی دارند که به زحمت دمای زیاد آتش را تحمل می کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج افزود: تجهیزات و خدمات آتش‌نشانی شهر یاسوج تنها برای ساختمان های سه طبقه می تواند مورد استفاده قرار گیرد و برای ساختمان های با تعداد طبقات بیشتر نیاز به خودروهای بالابر مجهز و لباس و تجهیزات جدید آتش نشانی در سطح شهر یاسوج ضروری است.

40 آتش‌نشان در یاسوج تنها 3 دست لباس ایمنی دارند/جمعه بازار یاسوج حلبی‌آباد است

ساختمان های هشت و 10 طبقه ای در یاسوج و نبود امکانات آتش نشانی

رستمی با توجه به اینکه ساختمان های جدید در شهر یاسوج هم اینک از پنج طبقه به هشت تا 12 طبقه توسعه داده شده اند در صورت بروز اتفاق در این ساختمان ها عملیات امداد و نجات با مشکل جدی مواجه می شود افزود: هم اینک نیز که در برخی ساختمان های پنج طبقه و بالاتر در یاسوج اتفاقی رخ می دهد نیروهای اتش نشانی تنها بنا به تعهد و رسالت و غیرت و شجاعتی که دارند با حداقل امکانات خدمات رسانی  می کنند.

وی عنوان کرد: در بازدید که آقای رادی معاون آتش نشانی کشور از ایستگاه های آتش نشانی شهر یاسوج داشت وضعیت تجهیزات ایمنی دراین ایستگاه ها را فاجعه بار دانست و بر ضرورت توجه مسئولان استان و کشور برای کمک به رفع مشکلات در این ایستگاه ها تاکید کرد.

جمعه بازار یاسوج حلبی آباد است

وی به موضوع جمعه بازار شهر یاسوج که به حلبی آباد معروف است و از لحاظ ایمنی فاقد هرگونه استانداردی است نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به انعکاس مشکلات این بازار و و قوع خطرهای احتمالی مسئولان استان در نشست های متعدد این موضوع را مورد بررسی قرار دادند و قرار است با احداث ساختمان های جدید در منطقه شرف آباد یاسوج ، مغازه های این بازار نیز جمع آوری و به این ساختمان که مراحل پایانی را می گذراند منتقل شوند.

خیابان عمده فروشان یاسوج همچنان خطر آفرین

رستمی به وضعیت خیابان عمده فروشان شهر یاسوج و مشکلاتی که از لحاظ ایمنی در این خیابان وجود دارد نیز اشاره کرد و گفت: در برخی از مغازه های این خیابان با مواد قابل اشتعال نوپان مغازه ها را به سه قسمت تقسیم کرده اند و به صورت سه طبقه در آورده اند تا از فضای بیشتری برای انبار اجناس استفاده کنند که در صورت بروز آتش سوزی هم جان مامور آتش نشانی به خطر می افتد و هم خسارت بیشتری به مغازه ها وارد می شود.

وی خواستار ساماندهی مشکلات  مغازه داران خیابان 13 آبان (عمده فروشان ) یاسوج  و انتقال آنها به مکانی مجهز و دارای ایمنی بیشتر شد و از مسئولان استان نیز خواست تا به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز