خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تاکید کرد:

لزوم حراست همگانی از میراث فرهنگی گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۲۲۹

مدیرکل‌میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی وگردشگری گیلان با تاکید بر حذف هرگونه تصرف خارج از ضابطه‌ در مناطق تاریخی اذعان کرد:تمام افراد باید در عرصه حفظ میراث گذشتگان خود را مطیع ضوابط میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بدانند.

به گزارش ایلنا از تالش، با حضور میرهادی قره‌سید رومیانی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان مرکزی،نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و چندتن از مسئولان نشست بررسی مشکلات ساخت و ساز در روستاهای مریان و آق اولر تالش بعنوان دو سایت تاریخی این شهرستان برگزار شد.

در این نشست معاون امور مجلس،حقوقی و استان های سازمان مرکزی با اشاره به جایگاه ارزنده میراث فرهنگی در هویت بخشی اجتماعی اظهار داشت: باید با رویکرد صریح نسبت به دست اندازی‌ها به بافت تاریخی برخورد شود.

وی بهره‌گیری از پتانسیل‌های حوزه میراث فرهنگی در توسعه گردشگری را مهم قلمداد کرد و افزود: در اشاعه گردشگری باید نسبت به امر فرهنگ‌سازی و گسترش سطح آگاهی حیطه ارزشمندی آثار تاریخی تلاش بیشتری صورت گیرد.

قره رومیانی توجه به قابلیت های سازگار با محوطه های تاریخی را یک ضرورت خواند و بیان داشت: با تغییر کاربری ابنیه تاریخی می‌توان اقدامی ترویجی در حوزه فرهنگ و هویت تاریخی گیلان ایجاد کرد.

در ادامه رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اهمیت ویژگی های خاص تاریخی و باستانی روستاهای مریان و آق اولر گفت:آثار تاریخی این دو روستا متعلق به عصر آهن یعنی هزاره اول و دوم پیش از میلاد بوده که با کاوش های صورت گرفته طی سالیان گذشته درجه عظمت و شکوه منطقه آشکار شده است.

وی با بیان اینکه روستاهای مریان و آق اولر به واسطه قدمت و کشف آثار تاریخی ارزشمند دارای اهمیت و ارزش ویژه است،صیانت و حراست را پر اهمیت ترین فعالیت در محوطه مذکور خواند.

لزوم حراست همگانی از میراث فرهنگی گیلان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز