خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در گفتگو با ایلنا:

مجازات‌های سنگین اهرمی برای کاهش استفاده غیر‌مجاز /اجرای طرح برق‌رسانی به روستاهای زیر 10 خانوار گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۹۰۷

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان بیان کرد:مجازات های سنگین برای استفاده کنندگان غیرمجاز از برق،اهرم مناسبی جهت کاهش استفاده غیر مجاز را فراهم کرده‌است.

جمشید طالبی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ایلنا از رشت اظهار داشت :با تلاش ، پیگیری و همدلی مدیران ارشد ستادی،اجرایی و کارکنان شرکت توزیع برق استان گیلان تعداد ٤٨٦ پروژه شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ٤٦ میلیارد تومان در خصوص احداث و اصلاح شبکه فشار ضعیف زمینی و هوایی،فشار متوسط زمینی و هوایی و همچنین ترانسفورماتور‌های زمینی و هوایی و پست کمپکت برای تقویت ولتاژ برق مشترکین و ١ پروژه تامین برق روستایی در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان در ادامه اذعان داشت: در راستای تحقق شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر محرومیت‌زدایی و ارائه خدمت به مناطق محروم ،روستای ایلکوفی در شهرستان تالش به‌صورت فتوولتانیک برق‌رسانی شد و با اجرای این پروژه تامین برق روستایی، تعداد ٤٥ خانوار روستایی در ایلکوفی تالش از نعمت روشنایی برق بهره‌مند شدند.

طالبی با بیان اینکه اکنون تعداد روستاهای برقدار استان گیلان به ٢٥٤٩ روستا رسیده‌است افزود:تمامی روستاهای بالای ٢٠ خانوار طبق سرشماری سال ٨٥ در سال ٨٩ برق‌دار شده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر برق‌رسانی به روستاهای زیر ١٠ خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت و در صورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی در دست اقدام است.

این مقام مسئول افزود :در راستای اصلاح و توسعه شبکه برق روستایی در تاریخ دوم شهریور و به مناسبت هفته دولت ،افتتاح پروژه های برق روستایی در روستای طرازکوه از توابع شهرستان رشت با حضور دکتر نوبخت معاون ریاست جمهوری و ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور ،استاندار گیلان و جمعی از مدیران ارشد استانی انجام شد.

 طالبی با اشاره به برنامه های شرکت توزیع برق در راستای اصلاح و بهینه شبکه های برق استان گفت:با توجه به اعتبارات تخصیصی اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع به مبلغ ٢٩٠٠٠٠ میلیون ریال برای سال ٩٦ از محل اعتبارات تخصیص یافته نسبت به اصلاح شبکه های فشار ضعیف و متوسط و افزایش قدرت ترانسهای توزیع به منظور رفع ضعف برق و افزایش پایداری شبکه ها،متناسب با نقدینگی تامین شده و اولویت در حال اجرا می باشد.

وی افزود:د ر همین راستا با طرح تعویض و جایگزینی کابل خودنگهدار با شبکه های فرسوده تاکنون ٥٢٣ کیلومتر با هزینه ای معادل ١٥٣١٣٨ میلیون ریال و تعویض ٤٧٨٧ اصله پایه فرسوده با هزینه ٥٨٦٩٢ میلیون ریال جمعا به مبلغ ٢١١٨٣٠ میلیون ریال انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در رابطه با انشعاب‌های غیر مجاز برق در استان اظهار داشت:در اجرای ماده ٨ قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی که داشتن مجوزهایی مانند پروانه ساختمان و یا پایان کار را برای دادن هر گونه خدمات آب و برق و... الزامی می داند شرکت توزیع برق طبق قانون یاد شده و پیگیری های موکد مسئولین استانی ،قادر به واگذاری انشعاب برق به اماکن فاقد مجوز نمی باشد.

طالبی ادامه داد:این موضوع در سالهای اخیر موجب انباشته شدن درخواست تعداد زیادی از متقاضیان فاقد پروانه و مجوز ساخت را فراهم کرده که متاسفانه با استفاده غیر مجاز از شبکه برق بصورت مستقیم و بدون لوازم اندازه گیری ،خسارات زیادی به شبکه های برق و در واقع بیت المال وارد کرده اند.

وی با بیان اینکه اخیرا قانون مجازات استفاده کنندگان از آب ،برق ، تلفن ،فاضلاب و گاز به تصویب رسیده و در دست اجرا  است افزود: این قانون،دادن انشعاب غیردائم به متقاضیان فاقد پروانه را با اخذ تعهدنامه محضری بلامانع دانسته و فرصتی برای متقاضیان یاد شده فراهم آورده تا نسبت به تعیین تکلیف مجوزها اقدام کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:همچنین گذاشتن مجازات های سنگین برای استفاده کنندگان غیرمجاز از برق،اهرم مناسبی جهت کاهش استفاده غیر مجاز را فراهم آورده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با بیان اینکه با توجه به افزایش چشمگیر استفاده از تجهیزات سرمایشی در فصل تابستان به ویژه در زمان های پیک روز که از ساعت ۱۲ لغایت ۱۷ میباشد گفت:مصرف انرژی برق در ساعات مذکور افزایش فراوانی یافته است، از این رو لازم است همه مشترکان به ویژه ادارات ،بانک ها و سایر نهادها پس از زمان اداری نسبت به خاموش نمودن تجهیزات برقی شامل کولرها ،تجهیزات روشنایی و اداری مانند کامپیوتر و پرینتر و ...اقدام کنند.

وی ادامه داد:بدیهی است در مدار بودن این تجهیزات سبب افزایش و تلفات انرژی می شود و با توجه به تاثیرگذار بودن این مشترکین بر پیک روز ،هیئت محترم وزیران طی تصویب نامه ای کلیه وزارت خانه ها،موسسات، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی را مکلف نموده ضمن بازبینی تاسیسات خود و کاهش ۱۰ درصدی انرژی مصرفی نسبت به تامین ٢٠ درصد برق مصرفی ساختمان های اداری از انرژی تجدیدپذیر اقدام کنند.

طالبی  با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۳۰ دفتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با شرکت توزیع برق گیلان هستند که ٢٦ نوع خدمت به مشترکین برق ارائه می کنند افزود:همچنین برای کلیه متقاضیان خدمات برق، امکان ارائه مستقیم درخواست خدماتی نظیر انشعاب جدید،تغییر در مشخصات انشعاب ،کاهش قدرت،افزایش قدرت و... از طریق درگاه اینترنتی شرکت توزیع برق گیلان فراهم است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان  تصریح کرد:شرکت توزیع برق علاوه بر اجرای طرح های مدیریت مصرف جهت اطلاع رسانی و آگاهی مشترکین گروه های مختلف ،برنامه های متعددی را اجرا نموده است که ،طرح بهسامان طی قراردادی با اداره کل آموزش و پرورش استان در جهت آموزش دانش آموزان و تولید و پخش نمایشنامه با موضوع مدیریت مصرف و پخش آن در شبکه باران بصورت مستمر ،از جمله این برنامه ها می باشد

وی مصاحبه های متعدد توسط مدیران ارشد شرکت ،برگزاری همایش و جلسه برای گروه های مختلف نظیر صنایع،مشترکین کشاورزی،اصناف،بسیجیان و ...و توزیع بروشور و کتاب را از جمله موارد دیگر در زمینه یاد شده برشمرد./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز