خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان خبر داد:

تشکیل ۴۹ پرونده زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد/ ارسال 132 پرونده زیست محیطی به مراجع قضایی

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۸۵۲

مدیرکل محیط زیست استان از تشکیل 49 پرونده زمین‌خواری در مناطق حفاظت‌شده کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسدالله هاشمی پور گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۹ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در مناطق حفاظت شده استان تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد.

هاشمی از تشکیل و ارسال ۱۳۲ فقره پرونده زیست محیطی به مراجع قضایی استان در شش ماهه اول امسال خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۵ فقره مربوط به شکار، ۴۹ فقره تخریب و تصرف اراضی ملی و قطع درخت، ۱۹ فقره تعلیف غیرمجاز و مازاد بر پروانه و مابقی مربوط به صید غیرمجاز بوده است.

هاشمی پور ادامه داد: سال گذشته ۳۳۵ فقره پرونده زیست محیطی در بخش‌های مختلف به دستگاه قضایی استان ارسال شد که تخریب و تصرف اراضی ملی و قطع درخت با ۱۴۸ فقره و شکار با ۱۱۵ فقره بیشترین پرونده را به خود اختصاص دادند.

وی اجرای طرح‌های عمرانی از سوی دستگاه‌های اجرایی بدون اخذ استعلام و ارزیابی‌های زیست محیطی برای واگذاری‌های غیرقانونی اراضی ملی با مدیریت محیط زیست استان در سنوات گذشته از سوی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی این اداره خواند و خواستار رفع این مشکلات شد.

هاشمی‌پور همچنین به معضل انباشت زباله و پسماند به ویژه در شهرستان‌های بویراحمد و دنا اشاره کرد و گفت: وجود زباله و پسماند‌ها ضمن به خطر انداختن سلامت شهروندان و محیط‌زیست، سیمای شهر‌ها و مناطق گردشگری استان را زشت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز