خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات کرمانشاه خبر داد:

کرمانشاه در تولید ماهیان گرمابی رتبه نخست را دارد

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۳۹۵

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: در بخش تولید ماهیان گرمابی در میان استان‌های غیر ساحلی، استان کرمانشاه رتبه اول را با تولید ۳۳۰۰ تن در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا، سید فرزاد افضلی با اعلام این خبر اظهار داشت: در تولید ماهیان سرد آبی کرمانشاه در بین استان‌های غیر ساحلی، استان کرمانشاه رتبه پنجم را کسب کرده است. 

افضلی افزود: ان شاالله در سالجاری نیز با توسعه و ساماندهی فعالیت‌های آبزی پروری در سطح مجتمع‌های پرورش ماهی سردابی و گرمابی و مزارع منفرد و خصوصا طرح پرورش ماهی در قفس و فعالیت صید و صیادی در دریاچه سدهای مخزنی غیر شرب زمکان دالاهو و جامیشان سنقر، به جمع سدهای مخزنی موجود، بتوان در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه پایدار و ایجاد اشتغال قدم برداشت و افزایش تولید ایجاد شده منجر به کسب رتبه‌های برتر در بین استان‌های غیر ساحلی شد و عناوین گذشته را حفظ و ارتقا داد. 

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه افزود: میانگین بارش باران در استان کرمانشاه سالانه 482 میلی لیتر بوده  که استان دارای ۷ اقلیم و  ۴ فصل است. که توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منحصر به فرد استان زمینه توسعه همه جانبه بخش کشاورزی در بخش‌های زراعت و باغبانی دام و خصوصا شیلات را بدنبال خواهد داشت.

کرمانشاه در تولید ماهیان گرمابی رتبه نخست را دارد

افضلی تصریح کرد: در حال حاضر  استان کرمانشاه دارای 24 سد بوده که از این تعداد 7 مورد به بهره برداری رسیده است و 8 سد دیگر در دست ساخت و تکمیل است و 9 سد باقیمانده در سد مطالعه هستند.

وی گفت: از این تعداد سد،  5 سد بصورت مخزنی غیرشرب برای فعالیت شیلاتی کاربرد دارند و در حال حاضر در دو سد شهدای گمنام (تنگ حمام ) سرپل و قصرشیرین و زاگرس گیلانغرب ؛ فعالیت‌های شیلاتی در قالب طرح پرورش ماهی در قفس و صید و صیادی در حال انجام است و در سال ۹۵ میزان ۲۱۵ تن نیز تولید داشته‌اند که بر اساس ظرفیت‌های تولید سدهای مذکور تا سقف ۶۰۰ تن می‌توان تولید داشت.

این مقام مسئول اظهار داشت: ظرفیت منحصر بفرد منابع آبی استان کرمانشاه ( رودخانه‌های مرزی ، سراب‌ها و چشمه‌ها) زمینه توسعه منطقه‌ای با محوریت کشاورزی و آبزی پروری در راستای تامین امنیت غذایی در سطح ملی را فراهم آورده است.

افضلی ادامه داد: استان کرمانشاه در حال حاضر  با  470 مزرعه پرورش ماهی در قالب 3 مجتمع سردآبی، یک مجتمع گرمابی و سه مزرعه تولید ماهی خاویاری  و همچنین 2 مزرعه (سد ) پرورش ماهی در قفس (واقع در شهدای گمنام سرپل  و سد زاگرس گیلانغرب با ۳۲ باب قفس ) و نیز ۳۱۳ مزرعه  منفرد  در  قالب ۵۰۹۳  بهره بردار شیلاتی مشغول به فعالیت هستند. که در مجموع با تولید ۱۶۱۵۰ تن تا پایان سال ۹۵ ، سهم ۴ درصدی از تولیدات ِآبزی کشور دارا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز