خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا هرمزگان خبرداد:

شکایت دختر جوان هرمزگانی از مزاحمت خواستگارش در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۳۶۵

رئیس پلیس فتا هرمزگان از شکایت دختر جوان هرمزگانی از مزاحمت خواستگارش در فضای مجازی خبرداد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "علی اصغر افتخاری" با اعلام این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر تهدید و اخاذی در فضای مجازی، موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

افتخاری افزود: برابر اظهارات زن جوان، در پیام رسان تلگرام و واتس آپ شخص یا اشخاصی ناشناس با ارسال پیام مکرر روی شماره تلفن پدر ، مادر و سایر بستگان وی اقدام به تهدید مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی می‌‎کنند که در این خصوص شکایت و درخواست رسیدگی مطرح شد.

وی تصریح کرد: در بررسی اولیه مشخص شد فرد ناشناس از هویت جعلی برای ایجاد مزاحمت استفاده کرده که در ادامه با انجام اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت "ر. ق" شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی و با رعایت اصل غافلگیری دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی اولیه به جرم منتسبه معترف و اعلام داشت شناخت کافی نسبت به شاکی پرونده داشته و دلیل کار خود را بی توجهی از سوی شاکیه نسبت به وی و رد کردن درخواست ازدواجش عنوان کرد. 

افتخاری با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه ها است، افزود: کاربران این شبکه‌ها باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد گمانی و شک یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که گفته شد مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز