خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آبفای استان کرمانشاه:

مشکلات خدمات‌رسانی به مردم کرمانشاه در حوزه آب و فاضلاب

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۲۵۲

مدیر عامل شرکت آبفای استان کرمانشاه از مشکلات خدمات رسانی به مردم کرمانشاه در حوزه آب و فاضلاب خبرداد.

به گزارش ایلنا، علیرضا تخت شاهی صبح امروز در مراسم انتصاب مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: خدمات رسانی در حوزه آب و فاضلاب در کلانشهرکرمانشاه با جمعیت یک میلیون نفری، کاری بسیار سخت و طاقت فرسا است و تلاش مضاعف در این شهر نیازمند عزم جدی و توانمندی مدیران است.

تخت شاهی خدمت به مردم را وظیفه‌ای مهم و ارزشمند دانست و افزود: خدمت رسانی به مردم، باید به نحو شایسته و قابل قبول انجام گیرد.

وی با اشاره به تلاش کارکنان شرکت آبفای استان بیان کرد: کاستی‌های فراوانی همچنان وجود دارد و متأسفانه ما هنوز بر مدیریت کار در شهر کرمانشاه اشرافیت کامل را نداریم و این یک نقص است اما قصوری از جانب شرکت آب و فاضلاب صورت نگرفته است. 

تخت شاهی با بیان اینکه مدیریت آبفای استان برای جبران کاستی‌ها حق اظهار نظر و پیگیری دارد، گفت: موضوع تامین آب هرچند بر دوش همکاران پرتلاش ما در شرکت آب منطقه‌ای است اما به لحاظ اینکه در شهر کرمانشاه مشکلاتی در زمینه مخازن ذخیره، خطوط انتقال و... داریم، باید برای رفع این مشکلات پیگیری‌های لازم انجام شود.

مدیر عامل شرکت آبفای استان در ادامه اظهار داشت: هر چند در شرایط فعلی با اقدامات موقت، برخی از مشکلات کمبود آب برطرف می‌شود اما این فعالیت‌ها کارساز نیست و باید موضوع آب کلانشهر کرمانشاه به صورت ویژه پیگیری شود.

وی به طرح‌ها و برنامه‌های لازم برای رفع مشکلات تامین آب شهر کرمانشاه اشاره و بیان کرد: باید با یک فرآیند کاری مانند مدیریت بر شبکه، تفکیک مناطق به‌صورت زون‌بندی و ساخت مخازن، اجرای خطوط انتقال واحداث ایستگاه پمپاژ تا حدودی به نتیجه خواهد رسید.

تخت شاهی با تأکید بر لزوم شفاف سازی در فعالیت‌ها تصریح کرد: هم اکنون سهم اثرگذاری ما در شرکت آب و فاضلاب به‌ ویژه در شهر کرمانشاه 90 به 10 است که متاسفانه 10 درصد تاثیرگذاری بیشتر نیست و این مسئله آسیب پذیری به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: با ساخت دو عدد مخزن و 10 کیلومتر لوله گذاری و اجرای یک واحد ایستگاه پمپاژ، آرامش ایجاد می‌شود و این وضعیت در هر سه منطقه مقدور است.

این مسئول، با اشاره به تعهدات و ساز و کارهای ایجاد شده توسط دولت، گفت: اسناد خزانه مانند چک مهلت‌دار است و از طریق آن بخوبی می‌توان اعتبار لازم را دریافت کرد اما متأسفانه ما نتوانستیم از این فرصت در بخش مسکن مهر استفاده کنیم در صورتیکه استان‌های همجوار از این محل برای مسکن مهر اعتبارات خوبی دریافت کردند.

تخت شاهی با بیان اینکه شرکت آبفا باید مطالبه‌گر باشد، افزود: اگر پیگیری لازم انجام می‌شد، بسیاری از مشکلات از جمله مسائل مسکن‌های مهر برطرف می‌شد.

وی در ادامه با اشاره به گستردگی مشکلات در شهر کرمانشاه افزود: بعضا رفع این مشکلات برعهده دستگاه دیگری است و کار با این روش قابل قبول نیست و امیدواریم شاهد اتفاقات خوب و شایسته در زمینه تامین آب شهر کرمانشاه باشیم. 

تخت شاهی با یادآوری این نکته که در شهر کرمانشاه فعالیت‌ها همچنان به‌صورت سنّتی انجام می‌شود، گفت: با وجود مشاورین در این بخش اما تاکنون هیچ خروجی از فعالیت مشاوران ارائه نشده است. 

وی با تأکید بر ضرورت بازنگری در فعالیت‌های شهر کرمانشاه گفت: مشکل اساسی فقط بافت قدیمی نیست بلکه در هر سه منطقه مشکل داریم.

مدیر عامل شرکت آبفای استان کار در شرکت آب و فاضلاب را فراتر از خدمت کارمندی و زمان معین اداری دانست و گفت: کار خدماتی ماهیتا شبانه روزی است و حجم کار ما نامشخص است و هر زمان و هر لحظه کار فراهم است و رویه کار شرکت آب و فاضلاب، بیست و چهار ساعتی است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه بیان کرد: سازمان به سمتی می‌رود که مدیر حرکت کند و هر جایی هم مدیر برود سازمان نیز به دنبال او خواهد رفت.

وی در خصوص وضعیت فاضلاب شهر کرمانشاه و اقدامات لحاظ شده برای ساماندهی آن گفت: اولویت نخست برای برون رفت از این مشکل، پیگیری از طریق شورای اقتصاد و تأمین تسهیلات از سوی بانک زیر ساخت آسیا است و با پیگیری‌های مستمر، ان شاءالله قطعیت این مهم تا آخر مهر ماه اعلام می‌شود و این مشکل دیرینه وضعیت نامناسب فاضلاب برای همیشه از چهره کرمانشاه رخت بر می‌بندد.

مدیر عامل آبفای استان با اشاره به تغییرات چند وقت اخیر، ابراز امیدواری کرد: فعالیت‌های ارزشمند در حوزه بهره‌برداری به نتیجه برسد و با استفاده از توان علمی و تجربی همکاران و مدیران جدید در این بخش شاهد تغییرات خوبی در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.

وی به تلاش‌های انجام شده در حوزه برنامه‌ریزی و منابع انسانی اشاره و عنوان کرد: با توجه به چارت تشکیلاتی و انسجام در جانمایی نیروی انسانی، مساوات و تقسیم کار در حوزه‌ها به تناسب تشکیلات، اجرایی خواهد شد تا شاهد سنگینی کار بر دوش عده‌ای نباشیم و فعالیت‌های خوبی نیز برای برقراری این توازن در حال انجام است.

تخت شاهی با اشاره به تنوع فعالیت‌ها در حوزه آب و فاضلاب شهر کرمانشاه، عنوان کرد: تغییرات مدیریتی به معنای ناتوانی و یا قصور مدیر قبلی نیست بلکه تغییرات جزوی از سیاست‌های مدیریتی است و در راستای تحول و پویایی صورت می‌گیرد.

وی هدف از اعمال تغییرات در بخش‌های مدیریتی را استفاده از توانمندی نیروهای جدید و دارای انرژی مضاعف دانست و تصریح کرد: تغییر در مدیریت آب و فاضلاب شهر کرمانشاه نیز با این هدف صورت گرفت.

مدیر عامل آبفای استان با تقدیر از زحمات ابراهیمی راد، گفت: ابراهیمی راد تلاش بسیاری کردند و هرچه در توان داشتند در این مدت بکار گرفتند و زحمات خوبی هم انجام دادند و انشاالله در حوزه دیگری از خدمات و تجارب ایشان استفاده می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: رشید پور، سال‌ها در حوزه‌های مختلف مدیریتی فعالیت داشتند و تجارب کاری ایشان در امور شهرستان‌ها و مناطق شهر کرمانشاه و حوزه مهندسی توسعه، می‌تواند تجربه خوبی نیز برای اداره شهر کرمانشاه باشد.

تخت شاهی افزود: انتظار می‌رود، با برنامه‌ریزی و استفاده از توان مدیریتی سایر بخش‌ها، شاهد تغییر در عملکرد و پیشرفت در حوزه مدیریت شهر کرمانشاه با استفاده از نظر مشورتی و کار تیمی به همراه مدیران زیر مجموعه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز