خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای استان اصفهان:

دستگیری طراح سایت فیشینگ در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۳۳۷

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری طراح سایت فیشینگ در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان که از حساب‌شان اینترنتی سرقت شده بود در تحقیقات ویژه و بررسی‌های تخصصی پلیس فتا مشخص شد فردی با راه‌اندازی سایت جعلی فروش شارژ تلفن همراه به صورت اینترنتی از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: فرد کلاهبردار ساکن در خارج از استان شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی گروهی از ماموران مجرب به مخفیگاه‌اش اعزام شدند و این فرد کلاهبردار را دستگیر کردند.

وی گفت: این فرد که از حساب بانکی 150 کاربر 400 میلیون ریال اینترنتی سرقت کرده بود در بازجویی پلیس به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را کسب مال اعلام کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: سایت‌های فیشینگ سایت‌هایی هستند که فرد کلاهبردار طراحی کرده و در آن اقدام به تبلیغ و فروش اجناس مختلف می‌کند، در اینگونه سایت‌ها صفحه درگاه بانکی شبیه صفحه اصلی درگاه است و هنگامی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می‌کند این اطلاعات که شامل شماره کارت، رمز عبور و رمز cvv2است برای مجرم ارسال می‌شود و فرد کلاهبردار اقدام به برداشت از حساب می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز