خبرگزاری کار ایران

مدیر‌کل اداره ثبت واحوال استان سمنان

44در صد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۳۶۰

به گفته مدیر‌کل اداره ثبت واحوال استان سمنان بیشترین ازدواج و طلاق در این استان به ترتیب در شریورماه و اسفندماه رخ می‌دهد.

به گزارش ایلنا، عباس قندالی با اعلام این خبر گفت: علاوه بر سمنان در سطح کشور نیز بیشترین ازدواج و طلاق در این دو ماه رخ داده  است.

وی با اشاره به میانگین سن طلاق‌ها در این استان افزود: میانگین سن طلاق در کشور برای مردان 37.6 و برای زنان 32.4 سال بوده در حالی که این میانگین در استان سمنان یک سال کمتر است و میانگین سن طلاق در استان برای مردان بیش از 36سال و برای زنان هم‌استانی 31.4سال است.

قندالی از سیر نزولی طلاق در پنج سال اخیر در استان خبر داد و تصریح کرد: میزان رویدادهای طلاق در استان از سال 91تا پایان 95 روند نزولی داشته و از 1291 مورد طلاق در سال 91 در پایان 95 به 884 مورد رسیده است.

البته در این بازه زمانی پنج ساله تعداد وقایع ثبت‌شده ازدواج هم در استان با روند نزولی همراه بوده و از 10.3 درصد در سال 90 به 6.1درصد در سال 95 رسیده که کاهش جمعیت در سنین ازدواج در آن بی‌تاثیر نبوده‌است.

وی با اشاره به تنوع سنی در بین طلاق‌های رخ داده در استان گفت: 6.6 درصد ازدواج‌های ثبت‌شده در استان مربوط به زوج‌های هم‌سن بوده و 5.6 درصد طلاق‌های رخ داده استان نیز مربوط به همین گروه بوده‌است.

این مدیر اجرایی با بیان اینکه 44 درصد طلاق‌های استان مربوط به زوج‌هایی است که زندگی آنها دوام کمتر از پنج سال داشته است، افزود: در سطح ملی نیز بیشترین طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد.

وی با اشاره به شاخص های بالای فرهنگی و مذهبی در استان خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این آموزه‌های فرهنگی و دینی می‌توان به بهبود بیشتر این شاخص ها در استان کمک‌کرد./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز