خبرگزاری کار ایران

انتخاب شهرداران، ده شهر مهم ایران (۲)

از سهم جبهه پایداری تا فراموشی مردم بعد از انتخاب

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۸۶۸

روز گذشته به وضعیت انتخاب شهردار در ده شهر بزرگ ایران برای اساس جمعیت پرداخته شد در این بخش نیز ده شهر دیگر ایران بر همین اساس رتبه بندی و مورد بررسی قرار گرفت که در ادامه می‌خوانید.

رشت: انتخاب با حوصله

شهر رشت به خاطر شرایط خاص جغرافیایی و سیاسی، موقعیت حساسی دارد و شهرداران پیشین شهر نیز بارها با مشکلاتی مثل استیضاح و ... دست به گریبان بودند. اعضای فعلی شورای شهر نیز که ترکیبی از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و نیروهای مستقل هستند تلاش زیادی دارند تا گزینه مناسبی در صندلی شهرداری قرار بگیرد.

در روزهای گذشته اخباری منتشر شد که یکی از اعضای شورای رشت استعفا خواهد داد چرا که بر اساس قانون جدید عضویت همزمان او در شورای شهر و  نایب رییسی اتاق اصناف کشور منع قانونی دارد. در صورت استعفای جلال‌الدین شکریه یکی از نیروهای لیست امید بر صندلی شهرداری رشت تکیه خواهد زد.

برخی منابع از معرفی بیست گزینه برای شهرداری رشت خبر می‌دهند. رئیس شورای شهر رشت هم اظهار امیدواری کرده که تا یک ماه آینده شهردار رشت معرفی شود.

زاهدان: جلسات ادامه دارد

در شهر زاهدان هم لیست امید پیروز قاطع انتخابات شورای شهر بود. با این حال هنوز اعضای راه‌یافته به شورای شهر برای انتخاب شهردار به توافق نرسیده‌اند. نظیر هاشم‌ زهی فعلا سرپرست شهرداری زاهدان است و قرار است در روزهای آینده ۵ گزینه نهایی شهرداری انتخاب شوند.

همدان: امیدوارم به لیست امید

در شهر همدان لیست امید و لیست اصولگرایان هر کدام پنج کرسی از هیئت رئیسه را به دست آوردند اما تنها گزینه مستقل شورای شهر در انتخاب هیئت رئیسه به گزینه‌های لیست امید رای داد و به این ترتیب «ابراهیم مولوی» رئیس شورای شهر همدان شد.

با این حال این شورا هنوز برای انتخاب شهردار به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌است.

در روزهای گذشته مجید درویشی، سعید غفرانی، مسعود نصرتی، عباس صوفی ، حمید گلی‌پور، محمد مشهدیاری، محمد رحمانی، ابراهیم خلیلی و مهدی مجیدی به ارائه برنامه پرداخته‌اند یا در روزهای آینده برنامه خود را ارائه خواهند‌کرد.

کرمان: انتخاب سرپرست تا پایان فرایند

اصلاح‌طلبان در کرمان نیز اکثریت شورای شهر را به دست دارند. در این شهر موسوی سرپرست شهرداری شد. وی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمان است. رایزنی‌ها و جلسات برای انتخاب شهردار کرمان ادامه دارد. شورای کرمان نیز احتمالا طی روزهای آینده به جمع بندی نهایی درباره انتخاب شهردار خواهد‌رسید.

فدایی جدی‌ترین گزینه شهرداری کرمان از سوی اصلاح‌طلبان بود که در روزهای گذشته به عنوان معاون استاندار کرمان انتخاب شد.

یک اصولگرا شهردار اصلاح طلب‌ترین شهر ایران

در حالی که شهر یزد در تمامی ادوار انتخابات روی خوشی به گزینه‌های اصلاح طلب نشان داده‌است و شخصیت‌های اصلاح‌طلبی مثل سید محمد خاتمی، محمدرضا خاتمی  و محمدرضا عارف کاریزمای زیادی در این شهر دارند اما شورای اصلاح طلب این شهر تصمیم گرفت از یک گزینه نه چندان اصلاح‌طلب برای شهرداری یزد استفاده کند و جمالی‌نژاد که منتخب شورای اصولگرای اصفهان برای شهرداری این شهر بود راهی یزد شد.

جمالی نژاد برنامه‌هایی برای توسعه گردشگری و جذب سرمایه گذار در این زمینه به شورای یزد ارائه داده است که ظاهرا به مذاق اعضای شورای شهر یزد شیرین آمده است.

ریاست و نایب رئیسی اصلاح‌طلبان در اردبیل

در شهر اردبیل نیز با شش رای موافق قدرت سیفی به عنوان سرپرست شهرداری  منصوب شد.قدرت سیفی پیش از این نیز مدتی در سمت سرپرستی شهرداری اردبیل فعالیت داشته و پس از آن به عنوان معاون ترافیک شهرداری اردبیل در این مجموعه حضور داشته است.

در اولین جلسه رسمی شورای شهر این استان، علیرضا پوستی به‌ عنوان رئیس شورای شهر اردبیل با اکثریت آرا انتخاب و زهرا قدیمی منتخب اول اردبیل در دور پنجم شورا به عنوان نایب رئیس شورا برگزیده شد که هر دو در فهرست اصلاح‌طلبان حضور داشتند.

ابقا در بندرعباس

در بندرعباس مرکز استان هرمزگان نیز در اولین جلسه شورای شهر "عباس امینی‌زاده" با ۷ رای در سمت شهردار بندرعباس ابقا شد.

کاندیداهای شهردار بندرعباس هفت نفر بودند که پیش از رای‌گیری "ایوب دبیری‌نژاد، صمد حمزه‌ای، مهدی دسینه و رضا حیدری‌زاده" از کاندیداتوری برای انتخابات شهردار انصراف دادند.

رای‌گیری بین سه گزینه‌ باقی‌مانده "سیدمحمدرضا طباطبایی، عباس امینی‌زاده و محمدنور امیری خمیری" برگزار شد و  امینی‌زاده با ۷ رای توانست دوباره شهردار شود.

همچنین "اسلام باوقار" به‌عنوان رئیس جدید دوره نخست چهارساله پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بندرعباس انتخاب شد.

اراک: اصولگرایان گزینه معرفی کردند

در انتخابات شورای شهر اراک اصلاح‌طلبان اکثریت کرسی‌ها را به دست آوردند (هشت کرسی از یازده کرسی) اما هنوز برای انتخاب شهردار به توافق نرسیدند.در انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر گزینه اصلاح‌طلبان(فلک الافلاکی) رئیس شورا شد اما نایب رئیسی به گزینه اصولگرایان و یکی از اعضای ستاد احمدی نژاد(علی جعفر محصولی) رسید که این مسئله با انتقاد افکار عمومی مواجه شد.

از سویی دیگر فراکسیون امید که قصد داشت دو گزینه داود باقری و داود تاجران را به عنوان گزینه‌های شهرداری معرفی کند اما اقلیت اصولگرا نیز سه گزینه برای شهرداری معرفی کرد و به این ترتیب فعلا جلسات برای شنیدن برنامه‌های این پنج نامزد ادامه دارد.

اسلامشهر طلایی شد

حسین طلا نیز در اسلامشهر توانست پنج رای از ۹ رای شورای شهر را به دست بیاورد تا جبهه پایداری هم یک شهرداری در شهرهای پرجمعیت ایران داشته باشد.مدیر عامل شرکت دخانیات، نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و معاونت فرمانداری مسئولیت‌های قبلی طلا پیش از پذیرش شهرداری اسلامشهر هستند.

علی محمدی سرپرست شهرداری زنجان

در شهر زنجان نیز علی محمدی با انتخاب اعضای شورای شهر پنجم سرپرست شهرداری زنجان شد. وی پیش از این مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی زنجان، معاونت خدمات‌شهری شهرداری، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری زنجان، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، سرپرست سازمان بازیافت، مدیریت اداری شهرداری و مدیریت خدمات شهری بوده است.

حبیب‌الله یگانه شهردار سابق زنجان بود که رای اعضای شورا نشان داد تمایل چندانی به ادامه حضور او در شهرداری وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز