خبرگزاری کار ایران

معاون امور استان‌های صدا و سیما مطرح کرد:

ارسال بیش از 2000 اثر به بیستمین جشنواره صدا و سیمای استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۷۲۶

معاون امور استان های صدا و سیما گفت: از میان 2 هزار آثار ارسال شده در پنج بخش، 200 اثر مورد تقدیر و 300 اثر دیگر در کمیسیون‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی دارابی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها از سال 72 پایه گذاری شد، افزود: بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها در نیمه اول شهریور در شهر سنندج برگزار می‌شود که با توجه به گستردگی آثار ارائه شده از میان 2 هزار آثار  ارسال شده در پنج بخش خبر، تحقیق و پژوهش، شعر و موسیقی و صدا و سیما نیز 200 اثر مورد تقدیر و 300 اثر دیگر در کمیسیون های مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: در این جشنواره استان کردستان میزبان 800 نفر با ذائقه هنر و فرهنگ است که می‌تواند فرصت مطلوبی در معرفی بیشتر کردستان در راستای ایجاد تصویری نو از امنیت، سرمایه‌گذاری، توریسم و توانمندی های مختلف استان در عرصه جهان ارائه کند.

دارابی درباره آیین تجلیل از مفاخر و مشاهیر در بیستمین جشنواره مراکز استان ها گفت: تجلیل از مفاخر، مشاهیر، خانواده شهدا و چهره های هنری از دیگر بخش جشنواره محسوب می شود. همچنین قصد داریم در دوره برگزاری جشنواره یک هفته فرهنگی هنری در استان کردستان داشته باشیم و برنامه سازان استان در شهرهای مختلف استان کردستان برنامه ویژه اجرا خواهند کرد.

معاون امور استان های صدا وسیما  با اشاره به رقابت سالم در این جشنواره عنوان کرد: هدف ما ایجاد رقابت سالم میان هنرمندان مراکز است همچنین این جشنواره فرصتی برای دیده شدن هنرمندان استان ها خواهد بود.

دارابی در بخش دیگری از صحبت های خود به کیفیت مطلوب شبکه استانی کردستان اشاره کرد و ابراز داشت: برنامه"چریکه شو" به لحاظ بیننده بالاترین رتبه را نسبت به دیگر برنامه های استانی کسب کرده و این نشان از رغبت و علاقه مردم این خطه به موسیقی است.

وی خاطرنشان کرد: طبق روال اختتامیه هر مراسمی به موسیقی دان ها و خوانندگان ملی اختصاص می یافت اما امسال در این جشنواره افزون بر افتتاحیه در اختتامیه نیز اجرای موسیقی توسط خود اهالی هنر کردستان اجرا می شود.

در ادامه نیز مدیرکل صدا و سیمای کردستان در خصوص بیستمین جشنوارها تولیدات صدا و سیما، عنوان کرد: این جشنواره به عنوان یک رویداد فرهنگی بزرگ بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان برشمرده می شود چراکه به لحاظ کمیت، کیفیت و چند وجهی بودن و تاثیرگذاری بی بدیل است.

ابوالقاسم امان الهی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره در توسعه گردشگری و اشاعه امنیت در سایر نقاط کشور به عنوان پیام اصلی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز