خبرگزاری کار ایران

استاندار قم در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد؛

افتتاح ۲۰۴ پروژه عمرانی در استان قم همزمان با هفته دولت

استاندار قم در نشست خبری با اصحاب رسانه از افتتاح 204 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 4510 میلیارد ریال در استان قم همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا از قم، سید مهدی صادقی استاندار قم در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، این هفته را فرصت مناسبی برای بیان خدمات دولت و بازنگری در کارنامه کاری مجموعه‌های دولتی دانست و گفت: آنچه به عنوان انتقادات و پیشنهادات از سوی دلسوزان ارائه می‌شود بایستی مورد توجه مسئولان باشد.

استاندار قم همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به ویژه شهید سرافراز محسن حججی اظهار کرد: با ایثار، جانفشانی و فداکاری های این عزیزان هست که کشور ما امروز توانسته به قله‌های پیروزی و افتخار دست پیدا کند و باید همواره با تأسی به آرمان‌های امام راحل و فرامین رهبر معظم انقلاب، قدردان زحمات و مجاهدت های این عزیزان باشیم.‌‌

وی با اشاره به آغاز بکار دولت دوازدهم و رأی قاطع نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی، از همکاری و تعامل بالای بین مجلس و دولت قدردانی کرد.

صادقی با اشاره به خدمات و دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در چهارسال گذشته، توفیقات بدست آمده را در شرایط سخت و بحرانی توصیف کرد و اظهار داشت: دولت یازدهم با تکیه بر منطق عقلانیت و اعتدال و حمایت های راه گشای رهبر معظم انقلاب و اعتماد و همراهی شایسته ملت، توانست کارهای بزرگی را انجام دهد.

نماینده عالی دولت در استان رشد و ثبات اقتصادی را دستاورد مهم دولت عنوان کرد و افزود: شاهد رشد منفی ۸ درصدی و تورم ۴۵ درصدی تا پیش از دولت تدبیر و امید بودیم که در حال حاضر تورم تک رقمی شده و ثبات ارز در بازار ملموس است.

صادقی توافق برجام را نقطه ی عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی عنوان و عملکرد دولت تدبیر وامید برشمرد و اضافه کرد: بسیاری از دستاوردهای دولت در زمینه های سیاسی و اقتصادی مرهون این توافق تاریخی است.

استاندار قم با اشاره به اهم اقدامات و عملکرد چهار ساله دولت در قم، گفت: طی چهار سال دولت یازدهم بیش از ۱۵۰۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰۹ میلیارد تومان در استان قم اجرا، تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

استاندار قم با بیان این که برنامه های حمایتی دولت در بخش تولید و اشتغال استان ، گفت: بررسی و رصد شرایط ۲۲۰۰ واحد اقتصادی و تولیدی استان و بازگرداندن ۱۵۰ واحد تولیدی دارای مشکل به چرخه تولید با اعتباری به میزان ۲۲۰ میلیارد تومان از اقدامات بزرگی است که در سال های اخیر انجام گرفته است.

صادقی در ادامه و در پاسخ به سوالات خبرنگاران، با اشاره به مسئله فرودگاه قم، به صدور حکم قضایی در این زمینه اشاره کرد و گفت: امیدواریم تا با انتخاب سرمایه گذار جدید گام های موثر را در راستای حل مشکل این پروژه برداریم.

استاندار قم با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای حاکمیت مشی فراجناحی دولت تدبیر و امید در استان افزود: این مسئله در سطح کشور و استان قم طی سالهای اخیر مشهود بوده است و تلاش کرده ایم تا در فضای تعامل و همکاری مشکلات را حل کنیم.

وی همچنین فرهنگ سازی برای پاسخگویی مسئولان نسبت به عملکرد خود و مشکلات موجود در سطح استان و کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم در ۴ سال پیش رو مدیران پاسخگویی بیشتری داشته باشند و اصحاب رسانه نیز در این راستا مطالبه گر باشند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به برخی از اقدامات شاخص استان در چهار سال گذشته ادامه داد: پرداخت ۱۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، ارائه اوراق مشارکت جهت تامین بدهی های دولت به شهرداری به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان، کمک به واحدهای صنعتی با اعتبار بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان از جمله اقدامات شاخصی است که در طی این سال ها انجام شده است.

محسن بهشتی معاون امور عمرانی استاندار قم نیز با اشاره به آغاز به کار دولت دوازدهم اظهار داشت: امیدواریم شاهد توسعه بیشتر فعالیت ها در سطح کشور و استان قم باشیم.

معاون عمرانی استاندار قم در ادامه اطلاعات پروژه های عمرانی قابل افتتاح دستگاه های دولتی طی هفته دولت را معرفی نمود.

وی اظهار داشت: ۱۲۸ پروژه زیربنایی با اعتبار بالغ بر ۲۸۰۰ میلیارد ریال، ۵۴ پروژه کشاورزی با اعتبار ۵۷۶ میلیارد ریال، ۷ طرح صنعتی با اعتبار ۶۰۳ میلیارد ریال و ۱۶ طرح خدماتی با اعتبار ۴۹۹ میلیارد ریال در هفته ی دولت افتتاح خواهند شد.

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با اشاره اشاره به برگزاری دو انتخابات اخیر اظهار داشت: نتیجه ی این انتخابات افزایش سرمایه های اجتماعی نظام و حاکمیت بود.

وی با اشاره به ظرفیت ایجاد شده توسط شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نماد حاکمیت مردم در سرنوشت خود افزود: شوراها برای رسیدن به بلوغ کامل نیازمند زمان بیشتری هستند.

معاون استاندار قم در ادامه با اشاره به شرایط سیاسی استان اظهار داشت: تعامل بسیار خوبی بین مسئولان استان و احزاب سیاسی در زمینه های مختلف وجود دارد و ۵ نشست با احزاب مختلف داشته ایم که خروجی آن مطلوب بوده است.

جمالی با بیان اینکه دانشگاه های استان ارتباط خوبی با استانداری دارند افزود: پارک های علم و فناوری نیز امروز جایگاه بهتری نسبت به گذشته دارند.

کد خبر : ۵۲۷۶۹۷