خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

مشارکت شهروندان در احیا بافت فرسوده اهمیت بالایی دارد

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۵۷۱

شهردار شهر مال خلیفه چهار محال و بختیاری گفت: یکی از موانع اصلی احیای بافت‌های فرسوده، نحوه تامین مالی این پروژه هاست و این فرآیند بدون مشارکت مردم غیر ممکن است.

داود امیری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بافت فرسوده وضعیتی است که بنا به نوع مصالح و اســتحکام بناها و قدمت ساختمان‌ها به وجود آمده است و باید به عنوان بخشــی ثابت از برنامه‌های توســعه شــهری و اولویت اول در نوسازی و بهسازی مناطق شــهری و روســتایی قرار گیرد.

امیری افزود: شهر مال خلیفه دارای 3 هکتار بافت فرسوده  است و 10 درصد از خانوارهای این شهر در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشارکت شهروندان نقش‌مهمی در نوسازی بافت فرسوده دارد، خاطرنشان کرد: شهروندان مطلع و درگیر در امورات محله، شهروندان متخصصی می‌شوند که از نظر فنی، وضعیت‌های بحرانی و مسئله ساز را درک می‌کنند و به دنبال راه حل‌های فراگیر هستند در نتیجه در اجرای برنامه‌ها نه تنها ممانعتی به عمل نمی‌آورند بلکه همکاری‌های موثری نیز انجام می‌دهند.

شهردار مال خلیفه در پایان گفت: بافت فرسوده با توجه به قدمت محله و نوع بافت محله با استفاده از مصالح بومی و کوهی سنگفرش شده که از لحاظ گردشگری حائز اهمیت بوده و این طرح با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال از منابع داخلی شهرداری اجرا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز