خبرگزاری کار ایران

تجهیز 68 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه به سیستم نوین آبیاری

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۵۱۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون 68 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است.

به گزارش ایلنا، خسرو شهبازی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر بحث مصرف آب، اظهار داشت: 224 میلیارد تومان بودجه در سفر رئیس‌جمهور به استان برای سیستم‌های آبیاری اختصاص داده شده است.

شهبازی از افتتاح 651 پروژه در بخش کشاورزی با اعتبار 122 میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و گفت: 9 پروژه در ارتباط با ذخیره‌سازی آب، پنج پروژه دام و طیور، 23 پروژه باغبانی و هشت پروژه گلخانه‌ای در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به ساخت 6 پروژه شیلات و 11 پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی اشاره کرد و افزود: 13 پروژه دیگر نیز در هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

شهبازی یکی از پروژه‌های مهم استان را مهار آب‌های مرزی عنوان و بیان کرد: با بهره‌برداری از آن حدود 400 هکتار از باغات شهرستان ثلاث‌باباجانی احیا می‌شود.

این مسئول به وجود پنج هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار طی سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون 68 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است.

وی با اشاره به اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: در این رابطه 42 هزار هکتار انعقاد قرارداد داشته‌ایم که سطح بهره‌برداری شده 22 هزار و 526 هکتار است که عملیات اجرایی شروع شده و تا پایان سال حدود‌ 70 درصد آن به اتمام می‌رسد.

شهبازی از دیگر فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان را در قالب وارد کردن ارقام جدید نخود از ترکیه عنوان کرد و گفت: با استفاده از این ارقام در بعضی از مزارع تا سه هزار تن در هکتار برداشت شده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، توسعه کشت چغندر پاییزه در 2 هزار هکتار از مزارع استان، استفاده از کشت نشاعی به منظور مصرف آب کمتر و راه‌اندازی گلخانه چهار هزار هکتاری برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

وی از دیگر فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی به راه‌اندازی گاوداری سه هزار راسی در استان اشاره و بیان کرد: فاز نخست آن با یک‌هزار راس به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز