خبرگزاری کار ایران

مطابق برنامه ششم و هفتم صورت می‌گیرد؛

باز آفرینی 270 محله و سکونتگاه غیر رسمی در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۸۵۶

مطابق برنامه ششم و هفتم توسعه سالانه 270 محله و سکونتگاه غیر رسمی و ناکارآمد در کشور بازآفرینی و ساماندهی می‌شود.

به گزارش ایلنا، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی در سفر به شهرکرد گفت: سکونت در بافت فرسوده، بافت نابسامان میانی، بافت تاریخی، بافت ناکارآمد شهری نظیر صنایع متروکه و بافت‌های باسابقه روستایی شامل اجرای طرح بازآفرینی و ساماندهی ستاد بازآفرینی شهری می‌شود.

سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه‌نشینی به نوعی پدیده های عمده ناپایدار کننده توسعه پایدار شهری است که به اصطلاح عامیانه‌حاشیه‌نشینی اطلاق می‌شود. این بافت‌ها بدون مجوز و خارج از برنامه‌ریزی‌رسمی و قانونی توسعه شهری در درون و یا خارج از محدوده قانونی شهر‌ها به وجود آمدند.

نریمان مصطفایی افزود: اجرای برنامه‌های توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی در سکونتگاه‌های غیر رسمی، برنامه‌های محرک توسعه و توانمندسازی اجتماعی در بافت فرسوده، توسعه و تجهیز فضای عمومی و مرمت و تعمیر بنای تاریخی در بافت تاریخی و برنامه‌های توسعه و پیشگیری در بافت های روستایی اولویت برنامه های ستاد بازآفرینی شهری است.

وی گفت: تشکل‌های مردم نهاد نقش اساسی و بازوی کمکی دولت در اجرای برنامه‌های بازآفرینی و ساماندهی این مناطق دارند.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی افزود: تا پایان برنامه هفتم توسعه سالانه 9 بافت فرسوده، بافت تاریخی و سکونتگاه غیر رسمی در چهارمحال و بختیاری بازآفرینی و ساماندهی می شود.

مصطفائی افزود: در شهرکرد سه محله مهدیه، اشکفتک و چالشتر و در شهرهای لردگان و فارسان، سکونتگاه غیررسمی شناسایی شده است و چهارمحال و بختیاری برای سرعت بخشی به طرح بازآفرینی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی باید سند بازآفرینی شهری استان را تدوین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز