خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه و بویراحمد:

اغلب مدارس کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات بهداشتی مواجه هستند

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۶۸۷

رئیس‌گروه نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از وضعیت بهداشت در مدارس این استان، تاکید کرد که اغلب مدارس کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات متعددی در حوزه بهداشت مواجه هستند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "تاجماه یزدان‌پناه" در شورای مشارکت زنان خیر سلامت در مرکز شبکه بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 2 هزار و 200 مدرسه در این استان وجود دارد که اغلب آنان در حوزه بهداشت با مشکلات متعددی روبرو هستند.

وی با تشریح برخی فعالیت‌های بهداشتی صورت گرفته برای مدارس کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: اغلب و یا تمام مدارس مناطق روستایی این استان با مشکلات فراوانی در حوزه بهداشت مواجه هستند.

رئیس گروه نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت کهگیلویه و بویراحمد افزود: امکانات موجود در اغلب مدارس استان بویژه مدارس مناطق روستایی از مرز محرومیت هم رد شده و این واقعیتی است که فرزندان ما هم اکنون با خطرات بهداشتی متعددی در مدارس استان دست و پنجه نرم می‌کنند.

یزدان پناه با اشاره به برخی بیماری‌های عفونی و خطرات آنها، یادآورشد: حدود چهار درصد از دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به حمایت شایسته در برخی مشکلات جسمی مانند بینایی و شنوایی دارند.

وی گفت: متاسفانه حدود چهار درصد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات جسمی بینایی و شنوایی روبرو هستند که نیاز به حمایت شایسته مسئولان و خیرین دارند.

رئیس گروه نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دانش آموزان اغلب در مناطق روستایی محروم این استان درحال فراگیری آموزش هستند، خاطرنشان کرد: اغلب این دانش آموزان مورد حمایت قرار نگرفته و بسیار فقیر و محروم نیز هستند.

یزدان پناه افزود: خانواده این دانش آموزان هم از لحاظ مالی بسیار مستضعف بوده و امکان اینکه فرزندان خود را به پزشک برده تا مشکلات جسمی فرزندان شان برطرف شود را هم ندارند.

وی باتاکید بر حمایت جدی مسوولان و خیرین در کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکلات جسمی دانش آموزان محروم و مستضعف این استان، ادامه داد: سه درصد جوانان و دانشجویان در این استان نیز نیازمند حمایت های جدی مسوولان هستند.

این مسوول مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد شرایط کنونی در حوزه بهداشت مدارس را نگران کننده خواند و تاکید کرد اگر در سال تحصیلی جاری تدابیر ویژه ای اندیشیده نشود بدون شاهد مشکلات احتمالی در حوزه بهداشت و سلامت دانش آموزان خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، حدود 150 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز