خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گیلان:

دسترسی مردم به اطلاعات آزاد مشی دولت تدبیر و امید است

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۰۹۷

فیروز فاضلی دسترسی مردم به اطلاعات آزاد را مشی دولت تدبیر و امید دانست .

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گیلان در همایش بزرگ تجلیل از خبرنگاران استان که با حضور استاندار در تالار ماه عسل برگزار شد، گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، مسئولان باید سلایق مختلف را بپذیرند و نقد سازنده را بررسی کنند.

فیروز فاضلی دسترسی مردم به اطلاعات آزاد را مشیء دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: استان گیلان هشت هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و راه شهادت تداوم دارد. در واقع آرامش امروز را مدیون شهدا هستیم که می توانیم در آسمان اندیشه پرواز کنیم.

 وی از برگزاری انتخابات خانه مطبوعات به صورت الکترونیکی خبر داد و تصریح کرد: خبرنگاران در این انتخابات حضور فعال داشته باشند تا نمایندگان صنف رسانه بتوانند پیگیر مطالبات خبرنگاران  در سطح ملی باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان از نظر مساحت بیست و هشتمین استان کشور است، گفت:گیلان دوازدهمین استان پرجمعیت کشور محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان خواستار عضویت خبرنگاران در ای.رسانه شد و گفت: از نظر معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار گروه «فعال در نشریات محلی»، «عضویت در خانه مطبوعات»، «فعال در نمایندگی نشریات و خبرگزاری های سراسری» و «بیمه شده توسط صندوق اعتباری هنر» خبرنگار محسوب می شوند لذا خبرنگاران نسبت به این مهم اهتمام بورزند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه گیلان رتبه هفتم صدور مجوز روزنامه را در کشور دارد، گفت:گیلان در بخش هفته نامه رتبه پنجم و در بخش ماهنامه رتبه ششم کشوری دارد،اما در بخش پایگاه خبری بعد از تهران در رتبه دوم قرار داریم.

وی تعداد کل مجوزهای صادر شده برای رسانه ها در دولت یازدهم 8 هزار و 113 مجوز دانست و افزود:رتبه گیلان از نظر تعداد کل مجوزهای صادر شده با 246 مجوز،هفتم است. از نظر نشریات چاپی نیز، استان گیلان با 164 نشریه،دارای رتبه هشتم می باشد.

فاضلی با بیان اینکه نیازمند نهضت محتواسازی در فضای مجازی هستیم، گفت: رتبه گیلان در تعداد پایگاه های خبری نشان دهنده فراهم بودن این زیرساخت هاست.

وی با اشاره به وجود دغدغه کاهش سرانه مطالعه در کشور،متذکر شد:اصحاب رسانه حداقل روزانه 2 ساعت در فضای مجازی مطالعه دارند لذا ماده مطالعه تغییر کرده و میانگین مطالعه از طریق فضای مجازی بالا رفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز