خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

باید در امر به معروف و نهی از منکر روحیه مردم را درنظر گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۳۶۷

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: بدون شناخت از خواسته ها و روحیات مردم نمی توان به راحتی درباره زمینه های تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار نظر کرد.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی زاده در جلسه مدیریت اجتماعی و فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان که در سنندج تشکیل شد، با اشاره به اینکه برداشت های متفاوتی از موضوعات مربوط با امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مطرح می شود، اظهار داشت: برخی ها بر اساس سلایق و برداشت های شخصی این فریضتین را تبیین می کنند که این خود منکر است.

وی افزود: بدون شناخت از خواسته ها و روحیات مردم نمی توان به راحتی در مورد زمینه های تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار نظر کرد و باید نگرش های اجتماعی و ملاحظات و روحیات فرهنگی و اجتماعی مردم را مدنظر داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با تاکید بر اینکه نباید مصادیق معروف و منکر را در موضوعاتی مانند حجاب و پوشش و نحوه برگزاری جشن ها و ... خلاصه کرد، گفت: سو استفاده از اموال دولتی و معطل ماندن امورات مردم بخاطر سهل انگاری دستگاه ها از مصادیق بارز منکر است.

به گفته نصراللهی زاده نمی توان فضای فرهنگی جامعه را در تبیین و تحقق فریضتین امر به معروف و نهی از منکر نادیده گرفت بلکه همه ما بعنوان مدیر در قبال مشکلات و معضلات مردم مسئولیت داریم و با هم اندیشی و همفکری میان دستگاه های فرهنگی و اجرایی می توانیم در روند پیشگیری از بروز معضلات موثر باشیم.

وی خاطر نشان کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و هم اندیشی صحیح دستگاه های متولی در این زمینه می تواند محور برنامه های مدیریت اجتماعی و فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان افزود: سالانه میلیاردها تومان پول هزینه می شود اما آیا واقعا توانسته ایم در کنار این هزینه ها شرایط رشد فضایل اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی را در جامعه فراهم کنیم یا صرفاً به رفتارها و اعمال بازدارنده متوسل شده ایم؟

نصراللهی زاده با اشاره به این نکته که بخش عمده ای از نواحی منفصل و مناطق شهری در سنندج و سایر شهرستان های استان از داشتن مراکز فرهنگی، تفریحی و  ورزشی محروم هستند، گفت: در شرایطی که ما زمینه تعالی اخلاق و فرهنگ و سلامت افراد را فراهم نکنیم توسل و اتکا صرف به اقدامات بازدارنده و فیزیکی معضلات را نه تنها حل نمی کند بلکه آنها را پیچیده تر نیز می کند.

وی استفاده غیرمجاز خودرو و اموال دولتی را در ساعات غیر اداری از مصادیق منکر عنوان کرد و گفت: در حالی که ما فقط منکرات عیان در میان مردم را می بینیم گاهی منکرات بدتری در سیستم های اداری دیده می شود که موجب نارضایتی مردم می شود.

مدیر فرهنگی و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان هزینه تراشی برای مردم و از حساب بیت المال را یکی دیگر از مواردی دانست که باید بعنوان منکر در سیستم های اداری بدان توجه شود و اسراف و زیاده روی را رفتار خلاف شئون اسلامی عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز