خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

راه‌اندازی خانه ورزش روستایی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۰۶۲

استاندار گیلان گفت: خانه ورزش روستایی برای گسترش ورزش همگانی در روستاهای گیلان راه‌اندازی می شود .

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در نشست شورای ورزش همگانی استان گیلان که با حضور  مجدآرا رئیس سازمان ورزش همگانی کشور برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت ورزش همگانی بر کسی پوشیده نیست و همه وظیفه داریم برای عملیاتی شدن آن بکوشیم.

نجفی افزود: ورزش همگانی ورزش سلامتی برای همه مردم است و اعتقاد داریم می‌تواند در کنار ورزش قهرمانی، قهرمان پروری کند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه پویا و عاری از بیکاری، خودکشی، افسردگی و جرایم و بزهکاری‌های اجتماعی، جامعه ای است که به امر خطیر ورزش به طور جد بپردازد و این مهم جز با توجه و جدیت مدیران، همت همگانی و فرهنگ سازی محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد : البته جدیت در مدیران وجود دارد و در این مسیر گام های خوبی برداشته شده است اما ضرورت دارد در این خصوص روز به روز بهتر وجدی‌تر باشیم و به نقطه مطلوب برسیم.

استاندار گیلان طرح خانه ورزش روستایی را ارزشمند دانست و تأکید کرد : بسیار علاقه‌مندم این طرح عملیاتی شود و بتوانیم در هفته‌ی دولت سال جاری نمونه‌ای از آن را افتتاح و بهره‌برداری برسانیم اما یقیناً تحقق این امر پشتیبانی و همراهی عملیاتی وزارت ورزش و جوانان را می‌طلبد و انتظار داریم درخصوص تخصیص اعتبارات همراهی بعتری صورت گیرد؛ ما به جد و با تمام ظرفیت وظیفه خود را انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد : در این خصوص لازم است سازمان آموزش و پرورش و اداره کل روستایی استان همکاری و تعامل خوبی به خرج دهند تا با شناسایی مدارس یا زمین‌های بلا استفاده، پروژه مذکور را اجرایی کنیم.

 نجفی تصریح کرد : بایستی در هر روستا یک زمین ورزشی شکل بگیرد، دهیاری‌ها نیز از لحاظ مسیر دسترسی و راه ارتباطی شرایط را فراهم کنند، زمین مناسبی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و به طور کلی شرایط را برای بخش خصوصی فراهم کنیم تا شاهد اتفاقات زیبایی در روستاهای خود باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه فرهنگ پیاده‌روی ،طرح جاده تندرستی و دوچرخه سواری بسیار ارزشمند است و باید نهادینه شود، گفت : اگر چه تحقق این فرهنگ مرتبط به بخش‌های مختلفی نظیر عزم است، اما بخشی از آن به عهده‌ی ماست که ما با جدیت به آن عمل کرده و جهت برقراری زیر ساخت‌های آن تلاش می‌کنیم.

وی اضافه کرد : باید به نقطه‌ای برسیم که روزی در تمامی شهرهای ما یک جاده تندرستی داشته باشد و لازم است این موضوع به صورت دستورالعمل به شهرداری‌های استان ابلاغ شود.

 نجفی با بیان اینکه یقیناً بخش خصوصی بهتر و راحت‌تر از بخش دولتی می‌تواند در تحقق فرهنگ ورزش نقش آفرینی کند، خاطر نشان کرد : در این خصوص با مدیران تعارف ندارم و تأکید دارم اقدامات عملیاتی به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به تعطیلی روز شنبه در تهران به دلیل برگزاری مراسم تحلیف دکتر روحانی گفت: از عصر امروز شاهد ورود گردشگران زیادی به استان خواهیم بود و لازم است فرماندران ومدیران دستگاه های اجرایی آمادگی لازم را داشته باشند

در پایان این جلسه از آرمین هادی‌پور نائب‌قهرمان تکواندوی‌جهان و محمد رهبری نائب قهرمان شمشیربازی بازی‌های آسیایی و جام جهانی قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز