خبرگزاری کار ایران

در سفر آخوندی به کردستان مطرح شد ؛

اتصال مرکز 5 استان کشور از طریق کریدور شمال- جنوب

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۹۶۳

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از اولویت های اصلی ما در سالجاری اتصال مرکز کریدور بزرگراهی شمال به جنوب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی امروز در آیین عملیات اجرایی بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه به طول 75 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در کردستان افزود: زاگرس خطه ای با تمدن کهن و ظرفیت انسانی توانمند می تواند در جهت توسعه کشور بیش از گذشته نقش ایفا کند از این رو توسعه در این منطقه بیش از طرح های ملی و استانی به صورت کریدوری سراسری فرض کرده ایم.

وی اظهار داشت: اجرای این کریدور پنج استان کشور را به هم متصل و کشور را به دریای مدیترانه و عراق وصل می کند.

آخوندی ظرفیت کردستان را در دیگر بخش ها مثبت ارزیابی کرد و گفت: 17 درصد جمعیت این سرزمین روی این کریدور زندگی می‌کنند لذا در کنار کریدور حمل و نقل توجه به توسعه صنعت توریسم و توسعه کشاورزی امکان تحول عظیم را در منطقه ایجاد می کند.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ریل‌گذاری تا سمت نقده انجام شده و ریل‌گذاری بعدی هم به سنندج و مریوان می‌آید و چون فاصله کردستان با کشور عراق کم است می‌توانیم به جنوب عراق و دریای مدیترانه متصل شویم.

آخوندی با بیان اینکه در کنار شبکه حمل و نقل راه باید حمل و نقل ریلی و هوایی را مورد توجه قرار دهیم، تاکید کرد: در این خصوص نیز اقدامات مطلوبی انجام شده و رویکرد ما توسعه زیربنا و ساخت حمل و نقل دریایی است.

وی ابراز داشت: فرودگاه سنندج و سقز ظرفیت اتصال به فرودگاه های پیرامون را دارند و در این راستا دستور طراحی پروازهای فرامرزی در فرودگاه سنندج را صادر کردم. 

آخوندی با اشاره به اینکه ناوگان هواپیمایی ای تی آر با هدف فعال سازی فرودگاه های کوچک تر از فرودگاه امام در سطح کشور خریداری شده است، گفت: با این کار روابط تجاری و فرهنگی در مناطق مختلف سهولت می یابد.

وزیر راه و شهرسازی عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه راه را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: تمامی قطعات این کریدور  به جز هفت هشت کیلومتر تعیین تکلیف شده که این مقدار هم بزودی تعیین تکلیف خواهد شد.

به گفته آخوندی جاده سنندج - مریوان به دلیل حجم بالای ترانزیت در اولویت قرار دارد و به عنوان یک پروژه بسیار مهم، تعیین تکلیف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز