خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های لرستان خبر داد :

محل زندان الیگودرز تغییر کرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۸۵۲

زندان الیگودرز به دلیل فرسودگی ،ایجاد ترافیک ومزاحمت برای شهروندان به صورت موقت جابه‌جا می شود تا پس از تامین اعتبار مورد نیاز اقدامات برای ساخت زندانی جدید در خارج از شهر انجام شود.

به گزارش ایلنا مدیرکل زندان‌های لرستان با اعلام این خبر  گفت:  زندان الیگودرز جزو زندان‌هایی است که به چند دلیل لازم بود تغییراتی در آن ایجاد شود. یکی از دلایل قرار گرفتن آن در داخل شهر بود. براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی زندان‌ها باید خارج از شهر ساخته شوند.

محمد‌علی محمدی می‌افزاید: مکلف بودیم زندان را به خارج از شهر منتقل کنیم. در این راستا باید پیگیری‌های لازم را از طریق مبانی قانونی انجام می‌دادیم. برای تحقق این امر مجوز ماده 215 را با حضور در جلسه معاونت راهبردی ریاست جمهوری اخذ کردیم. پس از دریافت مجوز نوبت به شناسایی زمین و مطالعه و طراحی آن بود. در این خصوص پس از شناسایی چند مورد، پیشنهاد لازم را به سازمان زندان‌ها و مدیریت برنامه‌ریزی استان ارائه کردیم. زمین مورد نظر انتخاب شد و عملیات اجرایی ساختمان این زندان در حال حاضر در فاز صفر قرار دارد.

 این مسئول در ادامه به همشهری لرستان گفت: نمی‌توان میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت زندان الیگودرز را به صورت دقیق عنوان کرد اما با توجه به لحاظ کردن ویژگی‌های لازم برای ساخت زندان، حدود 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمدی در خصوص رفع تراکم زندان الیگودرز می‌گوید: با توجه به فرسودگی بنای این زندان هر زمانی امکان بروز حادثه ای وجود داشت. بنابراین تصمیم گرفتیم که قبل از پیداکردن ملک موقت اقدام به جابه‌جایی زندانیان کنیم. در همین راستا تعدادی از زندانیان را به زندان دورود منتقل کردیم و تعدادی دیگر را هم به زندان پارسیلون فرستادیم. زندانیان شهرستان ازنا هم قرار است، به طور مستقیم به زندان دورود منتقل شوند تا از تراکم آن کاسته شود. با این اقدامات در زندان الیگودرز نه تنها شاهد تراکم زندانیان نیستیم بلکه شرایط خوبی به لحاظ تعداد زندانیان حاکم است.

محمدی افزود:  با توجه به اینکه ساخت زندان با توجه به ویژگی‌های خاص و امنیتی که باید در آن لحاظ شود حداقل 5 سال به طول می‌انجامد و همچنین  با توجه به فرسودگی زندان باید به فکر پیدا کردن ملکی برای انتقال موقت زندان می‌افتادیم. در همین راستا چند ملک را در برخی نقاط شناسایی کردیم. البته پیدا کردن ملکی با دارا بودن تمامی شرایط کاربری زندان کار سختی بود و باید به موارد متعددی در این زمینه توجه می شد. در حال حاضر ملک مورد نظر شناسایی شده و تقریبا از شرایط نسبی خوبی برخوردار است.

مدیرکل زندان‌های استان ادامه داد:  در این زمینه جلساتی را با حضور رئیس کل دادگستری، استاندار و دادستان مرکز استان داشته‌ایم. از ملک موقت هم بازدید به عمل آمده و قرار است بعد از انجام تمهیدات لازم به صورت موقت زندان را انتقال دهیم. مشکل اینجاست که باید برای این ملک هزینه‌هایی صورت بگیرد و چون این بنا در تملک دولت نیست، در بحث تامین اعتبار محدودیت‌هایی وجود دارد. به همین دلیل فروش زندان را در دستور کار قرار دادیم.

وی در پایان گفت:  در حال حاضر کارهای مربوط به فروش زندان صورت گرفته اما براساس قانون برای تحقق این امر باید رئیس قوه قضاییه اجازه فروش را صادر کند. در این خصوص هم اقدام کرده‌ایم اما به هرحال این اتفاق زمان بر است. با صاحب ملک هم به توافق رسیده‌ایم تا از محل فروش زندان  یا ملکی خریداری شود یا اینکه به صورت اجاره در اختیار ما قرار بگیرد. سپس تمهیدات لازم را برای امنیتی کردن ساختمان آن بیندیشیم و تغییرات لازم را انجام دهیم. البته استاندار هم اعلام کرده از بودجه استانی برای امنیتی کردن زندان اعتباری را اختصاص خواهند داد./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز