خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان اعلام کرد :

ارائه آموزش های فنی -حرفه ای با هدف بهینه سازی انرژی

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۱۹۲

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان گفت: آموزش های این اداره کل بر اساس نیاز و مزیت های نسبی شهرستان ها در زمینه های مختلف با هدف بهینه سازی انرژی اقدام به برگزاری دوره های آموزش می کند.

به گزارش ایلنا، سید جمیل احمدی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه مرحله استانی هجدهمین مسابقه ملی مهارت که در سنندج تشکیل شد، افزود: هفته بزرگداشت ترویج آموزش های فنی و حرفه ای هر سال از 31 تیر لغایت 6 مرداد ماه به جهت توانمند سازی جامعه مطرح شده است.

وی هدف از نام گذاری این هفته را آشنایی مردم با مهارت آموزی ذکر کرد و گفت: نقش مهارت آموزی در کارآفرینی و تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید برای مردم ملموس تر خواهد شد.

احمدی اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در بخش دولتی که 16 مرکز در سطح 10 شهرستان فعالیت می کند حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر- ساعت آموزش و در بخش خصوصی یک میلیون و 500 هزار نفر- ساعت نیز  آموزش داده می شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان با بیان اینکه 125 آموزشگاه آزاد فعال در سطح استان وجود دارد، ابراز داشت: آموزش در این مراکز از کیفیت بالایی برخوردار است چرا که همراه با مهارت اندوزی رویکرد این سازمان توسعه و حمایت از بخش خصوصی است.

احمدی خاطر نشان کرد: آموزش های اداره کل بر اساس نیاز و مزیت های نسبی شهرستان ها در زمینه های مختلف با هدف بهینه سازی انرژی اقدام به برگزاری دوره های آموزش می کند.

وی برگزاری همایش در زمینه فرهنگ سازی مهارت آموزی و برپایی نمایشگاه را از جمله اقدامات انجام شده در این هفته برشمرد و افزود: سالانه در سطح کشور مسابقات استانی ملی مهارت در سه مرحله( شهرستانی، استانی و ملی) با هدف شناسایی نخبگان مهارتی برگزار می شود.

احمدی ادامه داد: از هزار و 799 نفر شرکت کننده در سطح شهرستان ها 64 نفر در 23 رشته به مرحله استانی و برگزیدگان نیز به مسابقات ملی راه یافتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان بر نهادینه کردن فرهنگ کار آفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: مهارت آموزشی به تنهایی قادر به ایجاد شغل نخواهد شد مگر اینکه نگرش و باور مردم به این مهم مورد بازنگری واقع شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز