خبرگزاری کار ایران

روز گذشته رخ داد؛

مهار آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان گیلانغرب/ نابودی 21 هکتار از جنگل‌های منطقه

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۸۲۲

آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان گیلانغرب شب گذشته مهار شد.

به گزارش ایلنا، منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: عصر روز گذشته بدلیل وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات منطقه بلاله در دهستان چله بخش مرکزی شهرستان گیلانغرب ۲۱ هکتار از جنگل‌ها و مراتع غنی این منطقه در آتش سوخت.

به گفته جبارولی پور بلافاصله پس از وقوع آتش‌سوزی پس از ۷ ساعت تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی حفاظت از منابع طبیعی، نیروهای مردمی و دستگاه‌های مختلف در ساعت ۲۱ شب گذشته مهار شد.

وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی بیش از یک میلیارد خسارت به جنگل‌ها و مراتع شهرستان وارد کرد افزود: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

این نهمین مورد آتش‌سوزی از ابتدای امسال در مزارع گندم، باغ‌ها، مراتع و جنگل‌های شهرستان گیلانغرب است که در اثر آن به بخش هایی از زمین‌های کشاورزی و عرصه‌های منابع طبیعی گیلانغرب خسارت وارد شد.

سال گذشته نیز در ۲۸ مورد آتش سوزی، ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی گیلانغرب از بین رفت که خسارتی بیش از ۳۰ میلیارد ریال را به دنبال داشت.

شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه، ۱۷۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز