خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران خبرداد:

رهاسازی 280 میلیون قطعه‌ای بچه ماهی برای بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۷۴۲

مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران گفت: امسال 280 میلیون قطعه بچه‌ماهی برای بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر تکثیر و رهاسازی می شود.

به گزارش ایلنا از ساری، ناصر کرمی‌راد در بازدید از مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیک شهید رجایی ساری گفت: سازمان شیلات ایران برای کمک به بازسازی ذخایر آبزیان و کمک در تامین امنیت غذایی و ارتقاء سرانه مصرف و تثبیت اشتغال صیادان شمالی، از طریق مراکز بازسازی مستقر در شمال کشور 283 میلیون قطعه بچه ماهی را تکثیر و در رودخانه های منتهی به دریای خزر رهاسازی می کند.

مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران با اشاره به اینکه از این میزان بچه ماهی تکثیری، 270 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی، 4 میلیون خاویاری و 9 میلیون سایر گونه‌ها است، افزود: با توجه به نقش و جایگاه مهم مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیک شهید رجایی ساری، سهم استان مازندران از برنامه های بازسازی ذخایر، تکثیر 66 میلیون قطعه بچه ماهی است.

وی تصریح کرد: امسال با تلاش گروه های کاری مرکز شهیدرجایی 60 میلیون قطعه بچه ماهی سفید، 5 میلیون کپور دریایی، 500 هزار قطعه بچه ماهی خاویاری و 500 هزار قطعه بچه ماهی آزاد دریای‌خزر برای بازسازی ذخایر آبزیان دریا رهاسازی می شوند.

کرمی راد به نقش مهم مشارکتی تشکلات صیادی در بازسازی ذخایر اشاره کرد و گفت: جامعه صیادی در مباحث بازسازی با حرکت خودجوش که بتدریج به یک باور و فرهنگ عمومی تبدیل شد در تامین ماهیان مولد و نیز حمل و رهاسازی بچه ماهی، نقش اساسی داشته که امیدواریم برنامه های شیلات ایران برای بازسازی ذخایر زمینه های رونق صید و صیادی را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز