خبرگزاری کار ایران

حسینی خبر داد:

فشار شبکه آب رشت افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۱۹۶

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به کلر سنجی‌های روزانه و نظارت دقیق بر سلامت آب‌شرب این استان گفت: با برنامه‌هایی که برای شهر رشت تدارک دیده‌ایم، افزایش فشار آب این شهر را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، سید محسن حسینی در جریان بازدید فرماندار رشت از طرح‌های در دست اجرای آبفای گیلان با ذکر اینکه تصفیه‌خانه گیلان 10 شهر استان یعنی 70 درصد جمعیت استان را تحت پوشش خود دارد، افزود: با بهره برداری از فاز دوم تصفیه‌خانه که به روش BOT اجرا خواهد شد در سال 97 ضمن تقویت آب شهرهای برخوردار، شهرهای کوچک و روستاهای اطرافِ در مسیر نیز از این ظرفیت بهره مند خواهند شد که برای افق طرح در سال 1420 جمعیت این شهرها از نظر تامین آب‌آشامیدنی با مشکل مواجه نخواهند بود.

مدیرعامل آبفای گیلان با تأکید بر اینکه سلامت و کیفیت آب بطور مستمر کنترل می شود تصریح کرد: علاوه بر انجام کلر سنجی های روزانه و نظارت دقیق بر سلامت آب با برنامه هایی که برای شهر رشت تدارک دیده ایم ، افزایش فشار آب این شهر را شاهد خواهیم بود.

 حسینی با نوید افزایش فشار آب شهرهای برخوردار از تصفیه خانه بزرگ آب استان گیلان اظهار داشت: بزودی با راه اندازی مخزن هوایی شهر خمام را همزمان با فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان خواهیم داشت که مردم این شهر بهره مندی  آب با کیفیت تصفیه خانه را با توزیع بهتر تجربه خواهند کرد.

وی درباره وضعیت فاضلاب‌های شهر رشت نیز افزود: در هفته دولت سال‌گذشته موفق شدیم ایستگاه پمپاژ غربی شهر رشت را مورد بهره برداری قرار دهیم که امیدواریم در مدت باقیمانده بتوانیم ایستگاه شرقی شهر رشت را در هفته دولت سالجاری افتتاح نماییم.

رئیس هیأت مدیره آبفای گیلان با اشاره به فعالیت های این شرکت در بخش فاضلاب به لوله گذاری بیش از 1200متر درکانال G5رشت اشاره و اظهار امیدواری کرد با اتصال آن به ایستگاه پمپاژ شرقی رشت فاضلاب های بالادست به تصفیه خانه فاضلاب فخب انتقال یابند و پس از تصفیه ، پساب حاصله به طبیعت بازگردد.

وی همچنین با ابراز امیدواری اتصال منطقه بلوار گیلان از بخش گلسار رشت به ایستگاه پمپاژ مذکور، گفت : با این اتصال امکان نصب انشعاب فاضلاب خانگی ساکنین این منطقه فراهم خواهد شد که خود سهمی به سزا در جلوگیری از آلایندگی محیط زیست ایفا خواهند نمود.

در ادامه سیروس شفقی فرماندار رشت با تشکر از برنامه‌ریزی‌های شرکت آب و فاضلاب استان گیلان برای توسعه خدمات آبرسانی و جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب و همچنین بازدید و بررسی پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه بزرگ آب استان و مشاهده برنامه‌های آبرسانی به کلانشهر رشت، اظهار داشت: پیشرفت پروژه احداث مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان را چشمگیر و قابل توجه است.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه‌خانه برگ آب گیلان تاپایان سال 97  نیاز آبی جامعه تا سال افق طرح که 24 سال با جمعیت 5/2 میلیون نفر است تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز