خبرگزاری کار ایران

ثبت رکورد جهانی بانوی شنای ایران در گینس؛

اصغری: مسئولان هیچ حمایتی نکردند/ عشق به ایران عامل موفقیتم بود

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۷۱۵

رکوردار شنای آب‌های آزاد ایران با انتقاد از عدم حمایت مسئولان ورزش کشور گفت: برای رسیدن به رکورد گینس ناملایمات بسیاری را تحمل کردم ولی با عشق به ایران موفق شدم به هدفی که داشتم دست پیداکنم و امروز روز بزرگی برای من محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهام سادات اصغری، معروف به بانوی دریا پس از سال‌ها تلاش و ممارست موفق شد رکورد جهانی را در شنای آب های آزاد کسب کند و مهمتر از آن اینکه این رکورد در کتاب گینس ثبت شود.

اصغری در این رکوردگیری که با نظارت نماینده گینس انجام شد توانست با شکستن رکورد جهانی به مدت بیش از 3 ساعت در سواحل بوشهر و در آب های آزاد شنا کند.

امروز طی مراسمی رسمی در تهران لوح گینس از سوی نماینده این مرکز مهم بین المللی به بانوی دریا اعطا شد.

اصغری: مسئولان هیچ حمایتی نکردند/ عشق به ایران عامل موفقیتم بود

اصغری در این مراسم که در محل پارک ساعی برگزار شد، گفت: برای رسیدن به این رکورد سختی‌های بسیاری را متحمل شدم اما با عشق به وطنم و همدلی هموطنانم توانستم به رکورد جهانی برسم و به عنوان نخستین ایرانی رکوردم را در کتاب گینس به ثبت برسانم.

صغری با اشاره به اینکه رکوردهای سرعتی در ایران در حیطه فدراسیون شناست، تصریح کرد: من جزو شناگران استقامتی ایران هستم و تنها بانوی شناگری محسوب می شوم که توانسته 14 ساعت شنا کند. رکورد من در فدراسیون ورزش همگانی و در کمیته مهارت های فردی که ثبت رکوردهای ملی را برعهده دارد، ثبت شده است.

وی با بیان اینکه برای ثبت این رکورد روزانه تمرینات سنگین و پرفشاری را متحمل می شوم ، اظهار داشت: از روزانه 10 کیلومتر دویدن تا تمرینات دوچرخه سواری و وزنه زدن جزو برنامه های آماده‌سازی ام قرار دارد که تمرینات بسیار سخت و طاقت فرسایی است ولی همه این سختی ها را برای رکوردشکنی تحمل می کنم و هرگز خستگی بر من غالب نشده است.

وی با بیان اینکه در راه کسب این موفقیت ناملایمات بسیاری را متحمل شدم گفت: متاسفانه مسئولان ورزش که همواره خود را مدعی حمایت از ورزش بانوان می دانند هیچگونه حمایتی از من نکردند و حتی هزینه های انجام رکوردگیری و دعوت از نماینده گینس از طرف خانواده ام تامین شد. 

الهام سادات اصغری با اشاره به اینکه دولت پیشین برای رسیدن به رکوردم سنگ اندازی‌های بسیاری کرد، افزود: اکنون توانستم با کمک مردم رکورد جهانی خود را در کتاب گینس به ثبت برسانم و برای کشورم افتخار آفرینی کنم و از این نظر بسیار خوشحالم و امروز روز بزرگی برای من محسوب می شود.

وی گفت: اکنون آمادگی دارم تا 5 رکورد جدید دیگر را نیز به ثبت برسانم اما باید برای بدست آوردن این رکورد حامی مالی پیدا شود تا بتوانم بار دیگر نام ایران را در کتاب جهانی گینس به ثبت برسانم.

بانوی شناگر استقامتی ایران در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه انتظارم از مسئولان حمایت بیشتر است و اینکه به ورزش بانوان بیشتر توجه شود، گفت: مسئولان از بانوان ورزشکاری که با دشواری های زیاد و با پوشش اسلامی برای کشور افتخار آفرینی می‌کنند، حمایت کنند و به کار آن بها بدهند. تاکنون حامی اصلی من پدرم و خانواده ام بودند و اجازه ندادند تا کمبودی احساس کنم ولی انتظار دارم مسئولان این قدر به فوتبال  توجه نکنند و به ورزشکاران سایر رشته‌ها که با علاقمندی و پشتکار برای کشور افتخار آفرینی می‌کنند هم نگاه حمایتی داشته باشند تا شایستگی جوانان ایرانی بیش از پیش در عرصه های ملی و بین المللی اثبات شود.

اصغری: مسئولان هیچ حمایتی نکردند/ عشق به ایران عامل موفقیتم بود

اصغری در بخش پایانی سخنان خود در حالی که از ناملایمات و بی مهری‌ها متاثر شده بود و اشک می ریخت از حمایت‌ها و دلگرمی های همیشگی خانواده اش بویژه پدر و مادرش قدردانی کرد و گفت: امیدوارم با ثبت رکوردم در کتاب گینس توانسته باشم بخشی از زحمات آنها را که همواره امیدبخش من در این راه سخت بودند را جبران کرده باشم و این موفقیت بزرگ را به آنها و ملت بزرگ ایران تقدیم می کنم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز