خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی برای ساماندهی پسماند گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۶۴۱

استاندار گیلان از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی برای ساماندهی پسماند استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی برای  ساماندهی پسماند استان خبر داد و افزود : در این مذاکرات  شرکتهای خارجی  اعلام کردند  درصورت تامین 5 سال زباله و خرید تضمینی برق حتی به قیمت مصوب کنونی حاضرند در گیلان سرمایه گذاری کنند به شرط اینکه بانک مرکزی بازگشت سرمایه را ضمانت کند .

وی اظهار امیدواری کرد بانک مرکزی انجام ضمانت‌های لازم را بپذیرد تا شاهد کاهش معضل انباشت زباله در استان وتسهیل سرمایه گذاری دراین  بخش باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی تأکید کرد و افزود : اکنون در حدود 10 هزار میلیارد تومان پول در بخش‌های مختلف ملی در وزارت خانه‌ها وجود دارد که باید برای جذب این اعتبارات تلاش کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سمینار استانداران نیز تأکید بر این بود تا نگاه توزیع اعتبارات از وزارت خانه‌ها کاسته و به سوی استان‌ها سوق یابد افزود : خوشبختانه سال 96 اتفاقات بهتری در این بخش صورت پذیرفت ولی همچنان علاقمند به تقویت این دیدگاه هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود : از حداکثر توان مرکز برای توسعه و شکوفایی استان بهره گرفته شود و مدیران نباید در این زمینه کوتاهی کنند.

وی افزود : با اعتبارات محدوداستانی  نباید پروژه جدیدی تعریف شود مگر اینکه  ضرورت استانی و ملی داشته باشد  و توجیه آن در شورای برنامه‌ریزی صورت گیرد.

نجفی با اشاره به حل مشکل اسناد خزانه باتمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و مالی سال ۹۵اظهار داشت : در سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به گیلان از جمله مباحثی که با ایشان مطرح گردید مشکل اسناد خزانه بود که با پیگیری خوب نمایندگان خصوصاً نمایندگان گیلان فرصت استفاده از این اسناد تا پایان شهریور افزایش یافت.

وی افزود : اکنون شرایط جوی مساعد و مطلوب اجرای پروژه‌ است و مدیران نباید استفاده از این فرصت  را به روزهای آخر موکول کنند.

وی توسعه بخش کشاورزی را از جمله اولویت‌های مهم استان برشمرد و افزود : در بخش کشاورزی اعتبارات ملی خوبی در نظر گرفته شد که باید اعتبارات بیشتری در این بخش به استان تعلق گیرد.

استاندار گیلان افزود : با بهره‌گیری از امکانات ملی و کمک شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان در جهت تقویت صدا و سیمای استان تلاش کنیم تا امواج رسانه استانی به همه مناطق برسد .

وی همچنین آموزش و پرورش را مختص به یک وزارتخانه ندانست و افزود : آموزش و پرورش به تنهایی قادر نخواهد بود تمامی مشکلات بخش خود را حل کند بلکه باید با کمک یکدیگر در جهت تقویت آن تلاش کنیم.

استاندار گیلان بر ضرروت بهره‌گیری هر چه بیشتر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تأکید کرد و دولت را تأمین کننده زیرساخت‌های اقتصاد دریا محور دانست و افزود : باید در جهت جذب سرمایه‌گذاران فعال بخش خصوصی در این بخش تلاش کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز