خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان خبرداد:

تعرفه مصرف گاز طبیعی هیچگونه افزایشی نداشته است

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۲۴۲

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از ثابت ماندن تعرفه مصرف گاز طبیعی نسبت به سال 94 خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، جمشید ظهیری بیان کرد: با توجه به میزان مصرف در فصول مختلف، شرکت ملی گاز ایران سال را به دو فصل گرم و سرد تقسیم کرده است. در فصل گرم که از 15 فروردین تا 15 آبان است، نرخ گاز بها برای هر متر مکعب از 1081 ریال تا 4301 ریال محاسبه می‌شود ولی در فصل سرد که از 16 آبان تا 14 فروردین سال بعد را شامل می شود، قیمت هر متر مکعب گاز بصورت پلکانی بر اساس میزان مصرف تعیین می‌شود که حداقل آن از 414 ریال برای دامنه کم مصرف شروع و برای دامنه مصرفی بالای 1200 متر مکعب قیمت به 4830 ریال می رسد.

وی با بیان این مطلب افزود: در سال گذشته در فصل گرم تغییراتی ایجاد شد و دامنه آن از اول فروردین تا آخر آبان (8 ماه) تعیین شد که این موضوع در سال جاری اصلاح شد  یعنی هم بلحاظ دوره زمانی که از 15 فروردین تا 15 آبان و هم از نظر محاسبه گاز بها که قیمت بصورت پلکانی تعیین شد.

با اشاره به مطالب منتشره در برخی از سایت‌ها در خصوص افزایش گاز بها گفت: با توجه به توضیحات ارائه شده گاز بها در مقایسه با سال 94 هیچ افزایشی نداشته است و این میزان در مقایسه با سایر حامل های انرژی از جمله برق و نفت در یک حجم مساوی بسیار ارزانتر است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون این شرکت بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان از مشترکین طلب دارد گفت: از مشترکین عزیز عاجزانه درخواست داریم بجهت ارائه خدمات هر چه بهتر هزینه گاز خود را بموقع پرداخت نمایند.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان در پایان از مشترکین گرامی خواست تا با استفاده مناسب و منطقی از گاز، نکات ایمنی را رعایت کرده و از تجهیزات استاندارد استفاده نمایند تا بتوانند بخوبی از این انرژی پاک بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز