خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

وضعیت بحرانی هوای زابل به دلیل گرد و خاک/ مراجعه 302 نفر به بیمارستان و توزیع 6000 ماسک در بین مردم

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۴۱۹

مدیرکل مدیریت ستاد بحران استان سیستان و بلوچستان از مراجعه 302 نفر به بیمارستان زابل بدلیل گسترش پدیده گرد و خاک و توزیع 6000 ماسک در بین مردم این شهرستان خبرداد.

غلامرضا اربابی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بدلیل وزش بادهای شدید معروف به بادهای 120 روزه سیستان و بلوچستان، گرد و خاک و وجود ریزگردها در هوای شهر عده ای از شهروندان زابل بدلیل مشکلات تنفسی راهی بیمارستان شدند.

اربابی افزود: تاکنون 302 نفر از شهروندان زابلی بدلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان مراجعه کرده اند که از این تعداد 66 نفر برای درمان بیشتر بستری و مابقی بصورت سرپایی درمان شدند.

وی عنوان کرد: برای مقابله با پدیده جوی گردو خاک تعداد 6000 ماسک و 1315 بسته اقلام غذایی به صورت رایگان در بین مردم شهرستان زابل توزیع شد.

وی گفت: میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه به 1،5 برابر شرایط بحرانی رسیده و باتوجه به گرد و خاک در شهرهای منطقه سیستان به شهروندان توصیه می‌شود از ترددهای غیر ضروری در هوای آزاد اجتناب کنند.

اربابی ابراز امیدواری کرد با افزایش شیب فشاری در شمال استان، وزش باد شدید و گرد و خاک تا فردا تداوم دارد.

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در پایان افزود: دید افقی در برخی از مناطق این استان به 200 کیلومتر بر ساعت رسیده و از رانندگان تقاضا می شود با احتیاط کامل در محورها تردد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز