خبرگزاری کار ایران

رئیس‌اداره اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت کردستان:

کسب و کارهای مجازی قانونمند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۱۶۵

رئیس اداره اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بر اساس ماده (87) قانون نظام صنفی و آیین نامه اجرایی آن، فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی، مستلزم اخذ پروانه کسب از اتحادیه مربوطه است.

به گزارش ایلنا، رئیس اداره اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان افزود: کسب و کار مجازی واحد صنفی است که توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی برای ارائه محصول(کالا و خدمات) به طور مستقیم و یا غیر مستقیم و به صورت کلی یا جزیی به عمده فروشان، خرده فروشان و مصرف کنندگان از طریق ابزارهای ارتباط از راه دور از قبیل وب سایت و نرم افزارهای تجاری (اپلیکیشن) دایر شده باشد.

عزیز محمدزاده گفت: کسب و کارهای مشمول قانون نظام صنفی که قصد فروش کالا و خدمات در فضای مجازی را دارند پس از راه اندازی کسب و کار مجازی بر اساس دستور العمل نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی و چک لیست الزامات فنی نسبت به دریافت پروانه کسب و کار تجاری و نماد اعتماد الکترونیکی اقدام می کند.

وی خاطر نشان ساخت: متقاضیان صدور پروانه کسب می بایست پس از راه اندازی کسب و کار مجازی مطابق چک لیست های www.enamad.ir مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و ثبت تقاضا توسط متقاضی در سامانه مذکور و بارگذاری مدارک مندرج در آیین نامه آن در سامانه ایرانیان اصناف جهت صدور پروانه کسب اقدام نمایند .

رئیس اداره اصناف و تشکلهای سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: عرصه فعالیت از طریق فضای مجازی این امکان را فراهم می سازد تا صاحب کسب و کار بتواند بدون در نظر گرفتن محدودیت جغرافیایی نسبت به ارائه کالا و خدمات به مشتریان اقدام نماید.

محمدزاده عنوان کرد: در این راستا به منظور نظارت بر عملکرد کسب و کارهای مجازی از حیث رعایت قانون و مقررات نظام صنفی برابر ماده (15)آیین نامه مذکور حسب مورد کمیته ای مرکب از نمایندگان مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن وتجارت، وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،نیروی انتظامی،اتاق اصناف ایران در حدود صلاحیت و وظایف خود،تشکیل و نظارت لازم را انجام می نمایند.

وی اعلام نمود بر اساس ماده قانونی فوق الذکر،متقاضیان اینگونه کسب وکار به منظور آگاهی بیشتر به آدرس سایت  www.enamad.ir مراجعه و جهت سایر مراحل صدور پروانه کسب به اتاق اصناف شهرستان محل اقامت مراجعه نمایند .

رئیس‌اداره اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان افزود: در آینده‌ای نزدیک اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی تشکیل خواهد شد که یکی از وظایف اتحادیه مذکور صدور پروانه کسب صنفی در رسته های کسب و کار مجازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز