خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان مطرح کرد:

کاهش 50 درصدی حجم کالای قاچاق در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۵۸۴

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: طی سه سال گذشته میزان حجم کالای قاچاق از 25 میلیارد دلار به 12.6 میلیارد دلار کاهش یافت به عبارتی 50 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی امروز در نشست با اعضای سازمان‌های مردم نهاد که در استانداری تشکیل شد با بیان اینکه آگاه سازی و اطلاع رسانی از سوی این نهاد ها می تواند موثر واقع شود افزود: ظرفیت و پتانسیل سمن ها به جهت مردمی بودن می تواند در ترغیب مردم به مصرف کالای داخلی کارساز باشد.

وی گفت: داوطلبانه و خیرخواهانه بودن سمن ها از خصایص این نهاد ها در جهت مشارکت مردم برای ورود به عرصه های مختلف است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان قاچاق کالا را تنها مختص به کشور و استان کردستان ندانست و اظهار داشت: قاچاق در تمامی کشور ها بویژه کشورهای در حال توسعه موضوعیت دارد و از آنجا که هیچ کشوری نمی تواند با اتکا به اقتصاد خود نیاز هایش را رفع کند اقدام به ورود کالا از طریق مبادی مرزی می کند و در این میان امکان تخطی از قانون از سوی سودجویان وجود دارد.

میرزایی عملکرد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سال 92 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغ و با اتخاذ برنامه های جامع در طی 3 سال گذشته اقدامات مطلوبی انجام شده است.

وی تاکید کرد: 70 درصد اقدامات ستاد مرکزی پیشگیرانه و مابقی به شکل مقابله ای است و در این راستا میزان حجم کالای قاچاق از 25 میلیارد دلار به 12.6 میلیارد دلار کاهش یافت به عبارتی 50 درصد کاهش داشته است.

میرزایی اقدامات انجام شده در کردستان را در حوزه مبارزه با قاچاق کالا مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: برخورد با باندهای کلان قطعا منتج به نتیجه خواهد شد و در این میان در سال 95، 53 باند کلان و در سه ماهه سال جاری 25 باند نیز منهدم شدند.

وی همچنین گفت: ورود کالای قاچاق منجر به تعطیلی  73 واحد تولیدی در کردستان و بیکار شدن هزار و 83 نفر شد.

 دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: در کردستان با دارا بودن پنج بازارچه موقت مرزی 84 قلم کالا به کشور وارد می شود و همین امر حساسیت بیشتری را جهت کنترل و بازرسی ها می طلبد.  

میرزایی از جمله اقلام قاچاق را لوازم آرایشی و بهداشتی دانست و عنوان کرد: قریب 80 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی بدون کیفیت و تقلبی هستند و با برچسب استاندارد مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی به آمار کشفیات سه ماهه اول سال‌جاری در مقایسه سال 95 اشاره کرد و افزود: مشروبات الکلی با 129 هزار و 543 بطری، لوازم آرایشی و بهداشتی با 595 هزار و 236 قلم و دارو با یک میلیون و 438 هزار و 817 قلم به ترتیب 30، 84 و 32 درصد نیز افزایش داشته است.

وی در پایان گفت: سمن‌ها به عنوان سفیران و بانوان اجرایی حاکمیت توان اقدام و عمل فرهنگی جهت مصون مانده نسل‌های آینده از کالاهای قاچاق برعهده دارند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز