خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری گیلان خبر داد:

نصب و راه‌اندازی37 دستگاه دوربین ثبت سرعت در محورهای گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۳۷۹

معاون‌هماهنگی امور عمرانی‌استانداری گیلان از نصب و راه‌اندازی 37 دستگاه دوربین ثبت سرعت در محورهای گیلان خبر داد.

 به گزارش ایلنا از رشت، چهارمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی راه‌های استان گیلان در سال جاری به منظور ، ایمن‌سازی محورهای ارتباطی و پیگیری مصوبات جلسه قبل ، به ریاست حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و با حضور  خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان و سایر اعضا در محل دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان برگزار شد.

حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این جلسه با بیان اینکه آموزش از ارکان مهم در جهت‌کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای است، افزود: باید کتاب‌های آموزشی در راستای ایمنی و ترافیک تدوین و چاپ شود و آموزش باید ابتدا از کودکان و مدارس آغاز تا در کل جامعه نهادینه شود.

وی اضافه کرد : در این راستا در بیش از 650  روستا که مدارس آن در حاشیه جاده ها واقع شده، توسط اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای برای آموزش برنامه ریزی و اجرایی  شده است که از همکاران این اداره کل به جهت ارتقا سطح آموزشی این عزیزان تشکر و قدردانی می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان اعلام کرد: اولین کنفرانس ملی مهندسی راه و ترابری پیرامون موضوعات، برنامه ریزی حمل و نقل شهرسازی ، زیرساخت های حمل و نقل ریلی ، هوایی و دریایی ، سیستم های حمل و نقل هوشمند ، مهندسی ترافیک و ایمنی ترافیک  با همکاری دانشگاه گیلان و سایر دانشگاه های کشور در شهریور سالجاری برگزار می گردد و کلیه اعضای این کارگروه در این کنفرانس مشارکت جدی داشته باشند.

در ادامه جلسه مهندس علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به فوریت کاهش تلفات جاده ای اشاره کرد و گفت : بالا بردن ایمنی راه‌ها از اولویت و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : با بهره گیری از سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی و ارتقا راه‌های مواصلاتی اصلی ، من جمله بازکیاگوراب – سیاهکل ، فومن – سراوان و انزلی رضوانشهر به یاری خداوند متعال احداث این محور ها آغاز  و نقس بسزایی در کاهش تلفات و تصادفات جاده ای ایفاد می کند.

وی گفت: انشا ا... تمامی تلاش‌ها نتیجه بخش باشد و با پیگیری مصوبات این جلسات بتوانیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا هرگز شاهد حوادث تلخ و ناگوار در سطح جاده‌های استان نباشیم.

سرهنگ صفاری جانشین فرمانده پلیس راه استان گیلان افزود : از مجموع 2152 فقره تصادف جاده ای  وقوع پیوسته در سه ماهه اول سال 96 ، 110 فقره تصادفات منجر به فوت شد وبا  131 نفر متوفی ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک نفر رشد داشتیم.

وی با تشریح بیشترین علت تصادفات در سه ماه اول سال 96 اعم از فوتی و جرحی اعلام کرد : عدم توجه به جلو به میزان  29 درصد ، انحراف به چپ 18 درصد و تخطی از سرعت هم 18 درصد به ترتیب بیشترین عامل عمده  تصادفات در این مدت بوده است.

سرهنگ صفاری افزود : محور رشت – لنگرود با 97 تصادف جرحی و 17 نفر متوفی رتبه اول محور پرتصادف استان در 3 ماه اول سال 96 است و محور رشت-انزلی با 32 فقره تصادف و 6 نفر متوفی در رتبه دوم قرار دارد.

وی افزود : بیشترین تلفات جاده ای به ترتیب در شهرستان‌های سیاهکل ،انزلی، آستارا و رضوانشهر به وقوع پیوسته است که انتظار می رود از طریق شورای ترافیک شهرستانهای مذکور نسبت به این مهم در جهت کاهش تصادفات ، به طور جدی اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز