خبرگزاری کار ایران

آخر هفته ها در نوروزخانه برپاست؛

رونق‌ بازار صنایع‌دستی‌ با استقبال گردشگران از بازارچه صنایع دستی منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۱۲۴

بازارچه هفتگی صنایع دستی منطقه آزاد انزلی با هدف معرفی و فروش صنایع دستی و تنوع غذایی گیلان روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته در نوروزخانه فاز تجارت و گردشگری این منطقه دایر است.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی،  بازارچه هفتگی صنایع دستی  منطقه آزاد انزلی با هدف معرفی و فروش صنایع دستی و تنوع غذایی گیلان روز های پنج شنبه و جمعه هر هفته در نوروزخانه فاز تجارت و گردشگری این منطقه دایر است.

بنابر این گزارش حمایت از هنرمندان صنایع دستی گیلان و به ویژه منطقه آزاد انزلی، آشنایی مردم استان و گردشگران با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این صنعت در یک فضای سنتی و گام برداشتن در مسیر بازاریابی تولیدات صنایع دستی با هدف افزایش تولید و اشتغال مولد در سطح منطقه از جمله مهمترین دلایل و اهداف برگزاری بازارچه هفتگی صنایع دستی در این منطقه بوده است.

معرفی روش‌های تولید صنایع دستی از سوی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه به گردشگران و ساکنین محدوده به منظور ایجاد علاقه و آشنایی با پتانسیل‌های این صنعت در تقویت اقتصاد خانواده ، اجرای موسیقی‌سنتی همراه با معرفی انواع صنایع‌دستی و تولیدی از قبیل فرش، حصیر، چوب، سفال، سرامیک، رشتی دوزی و چرم دوزی وهمچنین طبخ انواع خوراک ها و شیرینی های محلی گیلان از جمله نان کشتا و رشته خوشکار از بخش‌های جذاب غرفه های متنوع بازارچه صنایع دستی منطقه آزاد انزلی است.

لازم بذکر است سازمان منطقه آزاد انزلی در ابتدا با برگزاری دوره‌های آموزشی برای جوامع محلی منطقه و سپس با فراهم کردن زمینه‌های معرفی ،فروش و صادرات محصولات از هنرمندان این عرصه حمایت کرده و افزایش این حمایت‌ها به منظور دست یابی به اهداف صادراتی از جمله مهمترین برنامه های سازمان منطقه آزاد انزلی است.

این بازارچه که از روز عید سعید فطر با حضور مهندس مسرور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و معاونین سازمان افتتاح شده و هر هفته در روزهای پنج شنبه و جمعه دایر خواهد بود.

گفتنی است بزرگترین پردیس صنایع‌دستی شمال کشور از سوی این سازمان در راستای تولید ، آموزش، عرضه و صادرات محصولات صنایع دستی منطقه و کشور در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی در حال احداث است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز