خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

موفقیت گیلان در اجرای نظام مراقبت سندرمیک بیماری‌های واگیردار

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۷۸۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از موفقیت این دانشگاه در استقرار نظام مراقبت سندرمیک بیماری‌های واگیر دار خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست بررسی نظام مراقبت سندرمیک بیماری‌های واگیر دار با حضور نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

در این نشست، شاهرخ یوسف‌زاده رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به موفقیت این دانشگاه در استقرار نظام مراقبت سندرمیک بیماری‌های واگیر دار در استان تصریح کرد: طرح مذکور از سال گذشته در گیلان به اجرا در آمده است.

وی با بیان اینکه طرح نظام مراقبت سندرمیک از بیماری‌های واگیر دار برای نخستین بار در منطقه و ایران اجرا می شود، گفت: هدف از اجرای این طرح آمادگی همه جانبه برای پیشگیری از شیوع هرگونه بیماری واگیر دار است.

یوسف زاده با بیان اینکه گیلان به عنوان استان پایلوت نظام مراقبت سندرمیک بیماری های واگیر دار در منطقه مدیترانه انتخاب شده است، گفت: کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در سفری دو روزه از زیر ساخت های بهداشتی و درمانی  استان بازدید و از نزدیک نحوه اجرای این طرح را مورد بررسی قرار دادند.

وی با اشاره به ثبت ۱۵ نشانه بیماری واگیر دار در سامانه نظام مراقبت سندرمیک بیماری های واگیر دار گفت: با ثبت این نشانه ها در مجموع قابلیت شناسایی ۱۷۰ نوع بیماری برای مجموعه بهداشت و درمان کشور فراهم می‌شود.

یوسف زاده با بیان اینکه گیلان به لحاظ بیماری های واگیر دار جایگاه بسیار مناسبی را در کشور داراست، تصریح کرد: با تغییر الگوی بیماری ها در دنیای پیشرفته امروزی شاهد تغییر الگو در کشور به ویژه گیلان هستیم.

وی ادامه داد: ضروری است با ایجاد سامانه ای در رابطه با پیش بینی و پیشگیری از ایجاد همه گیری و طغیان بیماری ها گام مهمی در حوزه بهداشت و درمان کشور برداشت.

در ادامه این نشست دکتر ترن مین نماینده دفتر مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی با تشریح وضعیت کمی و کیفی مراکز بهداشتی و درمانی گیلان، روند اجرای طرح نظام مراقبت سندرمیک از بیماری های واگیر دار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: گیلان به لحاظ برخورداری از امکانات بهداشتی و درمانی از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز