خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش:

واگذاری میزبانی مسابقات به استان‌ها رویکرد حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۴۲۹

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: رویکرد حوزه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ورزش قهرمانی دانش آموزان، واگذاری میزبانی مسابقات به تمام استان‌هاست.

به گزارش ایلنا، مهرزاد حمیدی امروز در گردهمایی معاونین تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش سراسر کشور که در هتل شادی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تابستان امسال 18 هزار دانش آموز در مسابقات سراسری قهرمانی کشور با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: رویکرد حوزه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ورزش قهرمانی دانش آموزان، واگذاری میزبانی مسابقات به تمام استان‌هاست.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه «تابستان، امنیت و رضایت از منزل تا منزل» شعار مسابقات قهرمانی دانش آموزی است، بر رعایت مسائل امنیتی در اعزام تیم‌های دانش آموزی به مسابقات ورزشی و برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای مسئولین و عوامل اجرایی مسابقات تاکید کرد.

حمیدی با بیان اینکه نیروی انسانی، تجهیزات بهداشتی و ورزشی، بروز رسانی اطلاعات و تاسیسات، اعتبارات مالی، برنامه ریزی استراتژیک و اثربخشی هفت اصل مهم در مدیریت است؛ از معاونین تربیت بدنی و سلامت ادارات کل آموزش و پرورش خواست برنامه‌های خود را بر اساس این هفت اصل مهم پایه ریزی کنند.

وی از نیروی انسانی به عنوان اولین، مهمترین و کلیدی‌ترین اصل مدیریت نام برد و با بیان اینکه در حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش سهمیه استخدام و اختیارات آن کاملا به استان‌ها واگذار شده است، گفت: میزان کسب سهمیه استانی یکی از شاخص‌های اصلی میزان موفقیت حوزه تربیت بدنی و سلامت است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش، تعامل مناسب و ارتباط تنگاتنگ متولیان تربیت بدنی با مراقبین بهداشت و دبیران تربیت بدنی مدارس را در اجرای برنامه‌های این حوزه را بسیار تاثیرگذار دانست و بر ارتقای کیفی و کمی برنامه‌ها و فعالیت‌ها تاکید کرد.

وی در خصوص‌تجهیزات بهداشتی و ورزشی تصریح کرد: اولویت با سالن‌های داخل مدارس است و باید سالن‌های ناتمام داخل مدارس کامل شود.

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بدنی دانش آموزان گفت: بر اساس پیمایش علوم پزشکی در سال 91 حدود 21 درصد دانش آموزان از چاقی و اضافه وزن رنج می‌بردند که این آمار خوشبختانه در سال تحصیلی 95-96، سه دهم درصد کاهش یافته است.

وی در پایان گفت: میثاق اصلی، رویکرد و سیاست‌های اتخاذ شده حوزه تربیت بدنی و سلامت برگرفته از سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز