خبرگزاری کار ایران

رئیس‌ستاد اجرایی فرمان حضرت امام:

تعداد مدارس بنیاد برکت به 2000 واحد می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۰۰۱

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت:تعداد مدارس بنیاد برکت به 2000 خواهد رسید.

به گزارش‌ایلنا، در این نشست محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان‌حضرت امام(ره)، فخرالدین‌احمدی آشتیانی وزیر آموزش ‌و پرورش، سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه‌ روستایی و مناطق محروم کشور معاون اول رئیس‌جمهور، عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت،  واعظ مهدوی معاون توسعه‌ امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سردار سید ضیاءالدین حزنی، فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر خاتم‌الانبیا و تنی چند از مسئولان مرتبط دیگر حضور داشتند و به ارایه‌ گزارش در زمینه‌ مصوبات قبلی شورا و برنامه‌های آینده پرداختند.

کارنامه‌ بنیاد برکت در حوزه‌ توسعه‌ فضاهای آموزشی در مناطق محروم

در ابتدای این نشست، عارف نوروزی، مدیرعامل بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گزارشی از اقدامات این ستاد در حوزه‌ مسئولیت‌های اجتماعی را که توسط بنیاد برکت انجام گرفته بیان کرد.

 نوروزی با بیان این‌ که سرمایه‌گذاری انجام‌شده‌ بنیاد در مناطق محروم کشور تا پایان خرداد ماه 1396، بالغ بر 76 هزار و 820 میلیارد ریال بوده است، گفت: این میزان سرمایه‌گذاری، صرف اجرای 25 هزار و 55 پروژه‌ محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در این مناطق شده است.

 نوروزی با اشاره به اقدامات بنیاد برکت در زمینه‌ توسعه‌ فضاهای آموزشی و ارتقای عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، گفت: بنیاد برکت تا به ‌حال قرارداد ساخت هزار و 100 مدرسه، با ظرفیت 5 هزار و 850 کلاس درس و ظرفیت پذیرش 145 هزار دانش‌آموز را امضا کرده که از این میزان تاکنون 800 مدرسه با ظرفیت 4 هزار و 400 کلاس بهره‌برداری شده است.

وی افزود: این میزان از مدارس، هزار و 550 روستا را تحت پوشش خود قرار داده و اعتباری بالغ بر 4500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای ساخت آنها انجام‌شده است.
 
سه اقدام بنیاد برکت در حوزه‌ محرومیت‌زدایی از بخش آموزش

مدیرعامل بنیاد برکت با تبیین جزییات برنامه‌های اجرا شده توسط این بنیاد در حوزه‌ آموزش ‌و پرورش، خاطرنشان کرد: از 9 ماه پیش که در جریان نشست همین شورا تصمیم گرفته شد که مدارس بیش‌تری در مناطق محروم ساخته شود؛ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت، ساخت حدود 300 مدرسه با ظرفیت 1800 کلاس درس را با اعتبار 1800 میلیارد ریال در مناطق محروم کشور در دستور کار قرار داده است.

نوروزی با بیان این‌ که مشارکت بنیاد برکت در طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان (نماد)، از دیگر اقدامات بنیاد برکت در حوزه‌ مسایل آموزشی و اجتماعی است، تصریح کرد: در این طرح، با مشارکت 9 نهاد بزرگ کشور، قرار است ناهنجاری‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان شناسایی شود و مورد درمان قرار گیرد. بنیاد برکت بخش پیاده‌سازی و توسعه‌ نرم‌افزاری این طرح را بر عهده دارد و برای این کار تاکنون 15 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است. 

 نوروزی اقدام دیگر بنیاد برکت را بهبود و توسعه‌ 3 برابری شاخص‌های فضای آموزشی در 4 استان آذربایجان غربی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و البرز عنوان و خاطرنشان کرد: در چهارچوب این طرح در استان سیستان و بلوچستان از 9 ماه پیش تاکنون، از 77 مدرسه به 111 مدرسه رسیدیم. 

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به مشکلات دانش‌آموزانی که به دلیل مسایل اقتصادی نمی‌توانند تحصیل کنند، گفت: در این زمینه قصد داریم با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برنامه‌ مشترکی را تدوین کنیم.
 
تعداد مدارس را به 2 هزار مدرسه خواهیم رساند

 نوروزی هم‌چنین با اشاره به اتمام قریب‌الوقوع ساخت 1000 مدرسه‌ برکت توسط بنیاد برکت که هدف‌گذاری اولیه‌ این بنیاد بوده، تصریح کرد: ما پس از دست‌یابی به هدف اولیه، هدف‌گذاری جدید انجام دادیم و تلاش داریم که تا پایان سال 1399، تعداد مدارس ساخته‌شده‌ بنیاد برکت را به دو هزار مدرسه برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز