خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون‌قضایی‌وحقوقی‌مجلس مطرح کرد:

هشدارنسبت به رواج قاچاق اعضای بدن کودکان‌خانواده‌های معتاد/ فروش و اجاره کودکان در سایه بی‌قانونی

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۵۳۹

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس‌نسبت به رواج قاچاق اعضای بدن کودکان خانواده‌های معتاد هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری‌خانه ملت، محمدعلی پورمختار در واکنش به اظهارات عضو شورای‌شهرتهران مبنی بر اجاره کودکان و قاچاق اعضای بدن‌شان، گفت: متاسفانه اجاره و قاچاق اعضای کودکان به ویژه در بین خانواده‌های معتاد وجود دارد، از این رو در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تکلیف این افراد از حیث قانونی مشخص می‌شود.
 
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس مفاد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اجاره کودکان ممنوع و غیرقانونی تلقی شده، مجازات بازدارنده‌ای نیز برای این افراد اعم از حبس، محرومیت‌های اجتماعی و جزای نقدی تعیین می‌شود.
 
وی یادآور شد: در شرایط فعلی قانون مشخص و بازدارنده‌ای در رابطه با فروش، اجاره یا قاچاق اعضای کودکان وجود ندارد. یکی از دلایل افزایش این نوع جرم نیز بر همین مبناست اما با تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تمامی خلاها و ابهامات برطرف می‌شود زیرا تمامی مصادیق مذکور در این لایحه تعریف شده است.
 
پورمختار ادامه داد: در قوانین فعلی برای والدین کودک فروش‌تکالیف مبهم است و گاها مجرم شناخته نمی‌شوند اما با تصویب لایحه حمایت از کودکان مجازات فروش، اجاره و قاچاق اعضای بدن کودکان به روشنی پیش‌بینی شده، حتی والدین کودک فروش هم  مجرم شناخته شده و مشمول مجازات خاص می‌شوند.
 
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: یکی از ابعاد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مورد قاچاق اعضای کودک است، هرچند قاچاق اعضای بدن انسان جرم تلقی شده و ممنوع و غیرقانونی است، اما در این لایحه باز به طور خاص به کودکان اشاره شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز