خبرگزاری کار ایران

افزایش گرما در گیلان تا پایان هفته جاری / سالمندان و بیماران قلبی از تردد در ساعات اوج گرماخودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۴۱۳

اداره کل هواشناسی گیلان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: روند افزایش دمای استان تا پایان هفته ادامه دارد و به همین دلیل توصیه می شود بیماران قلبی - عروقی، ریوی، سالمندان و کودکان در ساعات اوج گرما از رفت وآمد در هوای گرم خودداری کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، اداره کل هواشناسی گیلان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: روند افزایش دمای استان تا پایان هفته ادامه دارد و به همین دلیل توصیه می شود بیماران قلبی عروقی، ریوی، سالمندان و کودکان در ساعات اوج گرما از رفت وآمد در هوای گرم خودداری کنند.

نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ جریانهای جنوبی و تقویت هوای گرم در منطقه است.

در این اطلاعیه آمده است: انتظار می رود دمای هوا در مناطق جلگه ای استان در روز های دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری با سه تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش به ۳۴ تا ۳۸ درجه سانتیگراد و در نواحی جنوبی استان نظیر رودبار منجیل و لوشان به ۳۸ تا ۴۲ درجه سانتیگراد برسد.

هواشناسی گیلان در این اطلاعیه به گردشگران و طبیعت گردان توصیه کرد که از روشن کردن آتش در بوته زار ها و مناطق جنگلی جدا پرهیز کنند.

استان گیلان انتهای غربی رشته کوه البرز و بخش غربی جلگه‌های حاشیه دریای خزر ایران را دربر می‌گیرد. طبیعت گیلان، پوشیده از جنگل و دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است. این استان شامل مناطق سرسبز شمال غربی رشته‌کوه البرز و بخش غربی کرانه‌های جنوبی دریای کاسپین است.

مناطق کم‌ارتفاع ساحل دریای خزر دارای نوعی بسیار ویژه از آب و هوای هیرکانی هستند. کل استان گیلان متعلق به این منطقهٔ به طور خاص مرطوب و سبز است. بارندگی متوسط سالانه بین یکهزار و ۲۰۰ تا یکهزار و ۸۰۰ میلیمتر در طول خط ساحلی متغیر است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز