خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خبرداد:

انهدام بیش از 42 تن کالای قاچاق در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۰۴۸

دبیر کمیسیون‌مبارزه با قاچاق‌کالا و ارز کردستان گفت: بیش از 42 تن کالای قاچاق در سه ماهه اول سال جاری به ارزش 8 میلیارد دلار در کردستان منهدم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز به عنوان اقتصاد پنهان و سیاه زیرزمینی شناخته شده است، افزود: این پدیده بر اقتصاد کشور سایه انداخته و سیستم اقتصادی کشور را دچار مختل کرده است.

وی قاچاق را تنها مختص به یک استان و کشور ندانست و گفت: تمام استان‌ها مرزی به نوعی درگیر این پدیده شدند و این درحالی است که کردستان تنها 5 درصد از کشفیات قاچاق کالا را به خود اختصاص داده است.

میرزایی‌سال 95 را سالی پر فراز و نشیب در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور دانست و اظهار داشت: سال 92 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با 13 ماده قانون به تصویب رسید که امسال اجرای تدوین ماده مذکور ابلاغ شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان میزان کشفیات قاچاق کالا در سال 92 در کشور را برابر با 25 میلیارد دلار عنوان کرد و ابراز داشت: 70 درصد از برنامه‌ریزی‌های ستاد مرکزی اقدامات پیشگیرانه و مابقی نیز به مقابله با این پدیده می پردازد و این نشان از تقدم پیشگیری بر مقابله است.

میرزایی خاطر نشان کرد: با اقدامات انجام شده میزان کشفیات قاچاق کالا در کشور در سال 95 با کاهش قابل توجهی به 10 میلیارد دلار رسید که این روند همچنان ادامه دارد.

وی برخورد با باندهای کلان و مقابله با ورود کالاهای‌قاچاق سلامت‌محور را از اولویت‌های موردتوجه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و گفت: قرارگاه تاکتیکی مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان‌ها ایجاد شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان ادامه داد: در حال حاضر 12 سامانه اصلی که 32 سامانه زیر مجموعه دارد در حوزه پیشگیری و مقابله در استان راه اندازی شده است.

میرزایی گفت: بیش از 42 تن کالای قاچاق در سه‌ماهه اول سال جاری به ارزش 8 میلیارد دلار در کردستان منهدم شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به آمار کشفیات سه ماهه اول امسال در مقایسه با سال گذشته پرداخت و افزود: مشروبات الکلی با 129 هزار و 543 بطری 30 درصد افزایش، سیگار با 24 میلیون و 824 هزارنخ 24 درصد کاهش، لوازم آرایشی بهداشتی با 594 هزار و 130 قلم 63 درصد افزایش، موبایل با 10 هزار و 853 دستگاه 108 درصد افزایش، لوازم صوتی و تصویری با 5 هزار و 930 دستگاه 38 درصد کاهش، چای با 4 هزار و 675 کیلوگرم 59 درصد افزایش، تعداد کل پرونده های متشکل 164 فقره با 12 درصد کاهش و 23 باندمتلاشی شده با 53 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته صورت گرفته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان بر ممانعت از واژه کولبری تاکید کرد و گفت: طرح ساماندهی بازارچه های مرزی در دولت کلید خورده و امید است مشکلات فراروی کولبران حل و فصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز