خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

سوادآموزی زنان در جامعه نهادینه شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۰۴۲

استاندار کردستان ضرورت سوادآموزی زنان در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: در تمامی جوامع با سوادی زنان به دلیل نقش محوری آنها در تربیت، آگاهی و ایجاد انگیزه بیشتر فرزندان به کسب علم و دانش، مهمتر است لذا می‌طلبد آموزش این قشر را در اولویت قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی امروز در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان که در استانداری تشکیل شد، با بیان اینکه براساس سرشماری سال ۹۵ نرخ رشد جمعیت استان نسبت به سال ۹۰، دو برابر شده است، افزود: با توجه به این امر میزان مهاجرت کاهش یافته است و همین مسئله هم در افزایش نرخ بیکاری تاثیرگذار بوده است .

وی سواد آموزی جمعیت 40 سال به بالا را یکی از نواقص و کاستی های این حوزه برشمرد و گفت: در این رنج سنی بیشترین تعداد بی سواد را داریم با این وجود هر چقدر فعالیت سوادآموزی در گروه های سنی پایین تر بیشتر باشد موفقیت در این حوزه هم بیشتر خواهد بود.

زاهدی ضرورت سواد آموزی زنان در جامعه را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: در تمامی جوامع با سوادی زنان به دلیل نقش محوری آنها در تربیت، آگاهی و ایجاد انگیزه بیشتر فرزندان به کسب علم ودانش، مهمتر است لذا می‌طلبد آموزش این قشر را در اولویت قرار داد.

وی ادامه داد: سواد آموزی باید به گونه‌ای باشد که سوادآموزان تاثیر آن را در زندگی خود لمس کنند به عبارتی در تمامی جوانب مشهود باشد.

استاندار کردستان یکی از عوامل بازگشت به بی‌سوادی سواد آموزان را ملموس نبودن آموزش‌های سوادآموزی در زندگی روزمره ذکر کرد و اظهارداشت: سوادآموزان باید احساس‌کنند با آموزش‌هایی که کسب کردند زندگی‌بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده اند وتحقق این مهم نیز مستلزم ارائه آموزش‌های کاربردی است.

زاهدی ایجاد مراکز یادگیری محلی را ابتکاری خوبی در راستای امر سوادآموزی‌خواند و اظهارداشت: در این مراکز صرفا خواندن و نوشتن ملاک عمل قرار نمی‌گیرد بلکه آموزش مهارت های زندگی هم ارائه می شود و این از نقاط قوت این گونه مراکز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز