خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان در گفت وگو با ایلنا :

اجرای پروژه ایکاردا منجر به توسعه کردستان می شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۵۵۱

معاون توسعه منابع و نیروی انسانی استانداری با بیان اینکه اجرای پروژه ایکاردا منجر به توسعه کشاورزی کردستان می شود گفت: در این راستا با نقش آفرینی علم و عمل در مزارع پروژه ایکاردا،کردستان بیش از پیش رتبه های برتر کشوری را کسب می کند.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی در بازدید از مرکز جهاد کشاورزی حسین آباد وپلاتفرم  پروژه ایکاردا افزود: کشاورزی مهم‌ترین مولفه اقتصادی استان کردستان است که علاوه بر ایجاد اشتغال در راستای افزایش درآمد سرانه استان نقش مهم و ارزشی دارد.

وی ضمن تقدیر از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان مجموعه‌ای پویا، منظم و تلاشگر هستندکه با نوآوری در راستای ایجاد اشتغال و تولید پایدار با هدف افزایش درآمد کشاورزان کردستانی در کشور نیز رتبه های برتر را کسب کرده است.

فیروزی در ادامه تاکید کرد: پروژه ایکاردا اقدامی ارزشمند است که با تست ارقام مختلف گندم، جو و نخود بهترین و باکیفیت‌ترین ارقام با تائید محققان این پروژه در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی یادآورشد: ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی استان به دلیل تناوب کشت یک سال آییش است این طرح این امکان را فراهم کرده است که ارقامی منحصر به ویژه در نخود با بازده بالا کشت شود که اقدامی مهم در راستای افزایش سرانه استان است و می‌طلبد جامعه رسانه ای استان با انعکاس این پروژه ارزشمند در سطح وسیعی اطلاع رسانی کند.

معاون توسعه منابع و توسعه نیروی انسانی استانداری کردستان افزود: مهم‌ترین راهکار توجه به تحقق اقتصاد در استان توجه به بخش کشاورزی به ویژه مزارع است اجرای پروژه ایکاردا خبری خوش برای کشاورزی دیم در استان کردستان است.

فیروزی در ادامه افزود: تلاش جهاد کشاورزی کردستان اقدامی جدی در این مورد است که در یک کار گروهی و منسجم با تلفیقی از علم و عمل اقدام به اجرای این مزارع کرده اند که امید است با ادامه دار بودن این چنین پروژه هایی استان پیش از پیش در رتبه های برتر کشوری قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز