خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان:

ایجاد 875 شغل در صورت بازسازی 215 واحدصنعتی در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۳۹۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: 215 واحد قابل بازسازی و نوسازی تحت نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان وجود دارد که اگر با کمک بانک‌ها بازسازی شوند، 875 شغل در واحد صنعت ایجاد خواهد شد .

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر میرشکار پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرک صنعتی زاهدان، ضمن تبریک 10 تیر به مناسبت روز ملی صنعت، به همه تلاشگران و صنعتگران، اظهار داشت: صنعت سیستان و بلوچستان در گذشته جایگاه مطلوبی در سطح ملی نداشته اما درحال حاضر خوشبختانه در مسیر خوبی قرار گرفته است .

وی افزود: شهرک‌های صنعتی در  شهرهای رامشار و ریمدان نشان از آمادگی سیستان و بلوچستان برای سرمایه گذاری است .

میرشکار ضمن اشاره به اینکه صنابع بزرگ مبتنی بر صنایع معدنی هستند، اذعان داشت: طرح‌های خوبی در بخش صنایع و معادن در استان در حال اجرا است که پوشاک، شرکت نساجی هامون بافت کویر، طرح تولید کاشی و سرامیک، کارخانه سیمان تیس و شرکت گسترش آریا تایر هامون نمونه هایی از طرح ها و پروژه های در دست اجرای سازمان صنعت و معدن در استان است.

رئیس‌سازمان صنعت و معدن استان خاطرنشان کرد: مراحل‌شروع کار و تعیین پیمانکارشرکت گسترش آریا تایر هامون طی دو هفته اخیر آغاز شده که فرصت ایجاد اشتغال برای 1300 نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

میرشکار عنوان کرد: اگر بتوانیم واحدهای در دست کار سازمان صنعت و معدن استان را به اجرا درآوریم حدود 1600 شغل جدید ایجاد خواهد شد .

وی تصریح کرد: سال گذشته 120 واحد تحت نظارت سازمان صنعت و معدن استان از تسهیلات بانکی بهره مند شده اند و 85 واحد از حالت طرح خارج شده و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت رونق تولید در سال جاری ، اظهار داشت: امکان راه اندازی مجدد برای 45 واحد تولیدی در استان وجود دارد که با تامین منابع به چرخه تولید باز می گردند.

میرشکار عنوان کرد: حدود 143 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60  درصد در بخش صنعت و معدن استان وجود دارد که 103 مورد از آن ها امسال به بهره برداری خواهد رسید .

وی با اشاره به بهره برداری از کارخانه مس چهل کوره، واحد آنتیمان و دانه بندی مکانیزه میزیت در نوک آباد، اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات مثبتی در بخش معدن استان صورت گرفته است .

وی با اشاره به افزوده شدن دو گمرک رسمی میرجاوه ‌و میلک‌، به گمرکهای رسمی استان، اذعان داشت: تاکنون 402 میلیون دلار صادرات از  داشته‌ایم و هدفگذاری ما برای آینده رسیدن این میزان صادرات به سقف 540 میلیون دلار است.

وی افزود : در بخش مشاغل خانگی بازار خوبی وجود دارد و در این بخش نیاز به ایجاد بازارچه ها و مراکز فروش احساس می شود تا از طریق شرکتهای پشتیبان در بازار داخل و خارج از کشور  تولید ات عرضه شود اما آنچه مسلم است ایجاد خوشه های صنعتی  همانند خوش های فرش دستباف و خرما برای صنایع دستی چه در نمایشگاه های داخلی و چه خارجی جایگاه بهتری را ایجاد می کند و از لحاظ تثبیت شغل برای شاغلین بسیار مهم است .

وی در خصوص فرش سیستان اعلام داشت : با پیگیری های که  انجام شد فرش دستباف سیستان ثبت جهانی شد و  دارای برند است و اکنون جزء تولیداتی است که هم مشتری دارد و هم بازار فروش و این ظرفیتی است که ایجاد اشتغال پایدا ر را رقم خواهد زد .  

میرشکار در خصوص آخرین وضعیت بخش اصناف در سطح استان بیان داشت: در استان بالغ بر 35 هزار و 460 واحد صنفی در رسته‌های توزیعی، تولیدی-خدمات فنی، خدماتی در قالب 178 اتحادیه صنفی و در 1700 رسته مشغول به فعالیت هستند.

 به گزارش ایلنا صبح امروز جمعی از خبرنگاران به همراه رئیس سازمان صنعت و معدن استان و جمعی از مدیران طرح ها از شرکت نساجی هامون بافت کویر ، طرح تولید پوشاک ،طرح تولید کاشی و سرامیک بازدید کردند .

مدیر طرح تولید کاشی و سرامیک در این بازدید با اشاره به سرمایه‌گذاری 70میلیارد تومانی طرح تولید کاشی و سرامیک، گفت: امیدواریم این طرح تا پایان سال به بهره برداری برسد زیرا این طرح یکی از فعالیت ها برای اجرای فرمان اقتصاد مقاومتی است.

منهدس سنجری تاکید کرد: با اجرای این طرح  200 نفر به صورت مستقیم در واحد تولیدی و 50 نفر در واحد اداری مشغول به کار خواهند شد.

مدیر شرکت نساجی هامون بافت کویر هم اظهار داشت: این شرکت تامین کننده انواع البسه صنعتی، خدماتی، رفاهی، بیمارستانی و پوشاک مدارس است ‌.

مهندس سنجری خاطر نشان کرد: با راه اندازی و بهره برداری از این شرکت برای 200 در فاز اول ایجاد اشتغال خواهد شد و فاز دوم آن تا آبان ماه سال جاری آغاز خواهد شد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز