خبرگزاری کار ایران

مهرداد لاهوتی مطرح کرد:

فراهم نبودن زیر ساخت‌های اقامتی و گردشگری یکی از معضلات استان پرتردد گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۳۳۱

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی فراهم نبودن زیر ساخت‌های اقامتی و گردشگری را یکی از معضلات استان پرتردد گیلان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، مهرداد لاهوتی در نشست با تشکل‌های مردم نهاد که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان‌میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مجتمع ستاره دریا چمخاله برگزار شد، گفت: استان گیلان دارای 220 کیلومتر ساحل آزاد است و همه ساله گردشگران بسیاری را به این استان جذب می کند.

وی، فراهم نبودن زیر ساخت‌های اقامتی و گردشگری را یکی از معضلات استان پرتردد گیلان خواند و اذعان داشت: برای ساخت هتل در استان باید سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری حمایت ویژه ای از سرمایه گذاران نماید تا شاهد ارتقاء زیر ساخت‌های گردشگری در این استان باشیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید در این استان شاهد در اختیار قراردادن ملک مسکونی برخی افراد به گردشگران باشیم زیرا با این شرایط  انگیزه ای برای سرمایه گذار مراکز اقامتی و هتل ها باقی نمی‌‌ماند.

لاهوتی با تأکید بر ضرورت قطع اتکا به درآمدهای نفتی و با تصریح بر اینکه گردشگری این ظرفیت را دارد، گفت: با همکاری مجلس، دولت و کارشناسان می‌توانیم عملکرد و سطح صنعت گردشگری را در قالب تبدیل سازمان به وزارتخانه ارتقا دهیم.

رضا علیزاده نیز در این نشست با اشاره به جایگاه ارزنده تشکل‌های مردم نهاد، انسجام و هم افزایی اجتماعی را مرهون تلاش‌های این افراد خواند و گفت: باید تلاش شود تا در نظام برنامه‌ریزی کلان استان از توان و قابلیت های سمن ها به نحو مطلوب بهره مند شد.

وی ادامه داد: 14 تشکل غیردولتی در حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و 6 تشکل صنفی در گیلان فعال است.

این مسئول نقش پذیری تشکل های مردم نهاد را موفق ارزیابی کرد و گفت: بهره گیری از دانش تجربی فعالان سازمان‌های مردم نهاد و تلفیق آن با دانش آموختگان جوان و تحصیلکرده گامی در راستای احیای هنرهای بومی و محلی خواهد بود.

وی اضافه کرد:سازمان های مردم نهاد به دلیل ارتباط و پیوستگی با لایه های مختلف جامعه،می توانند یک جریان اجتماعی تولید کنند که با آموزش و بسترسازی های فرهنگی منجر به تولید سرمایه های اجتماعی می شوند.

علیزاده بر انسجام بخشی و اتحاد سمن ها استان با یکدیگر تاکید کرد و گفت:جزیره ای عمل نمودن، باعث کمرنگ نشان دادن بازتاب فعالیت ها خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز