خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

آغاز وزش بادهای 120 روزه سیستان و بلوچستان/ سرعت باد به 100 کیلومتر می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۴۲۲

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان از وزش بادهای 120 روزه شمال سیستان و بلوچستان خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که سرعت وزش این بادها تا اواسط هفته به 100 کیلومتر نیز برسد.

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: از اواخر وقت دوشنبه در سایر نقاط استان نیز شاهد افزایش غبار و باد و گرد وخاک خواهیم بود.

ملاشاهی افزود: سه‌شنبه و چهارشنبه در نواحی شرقی (میرجاوه تا سراوان) و مرز غربی استان ( نصرت آباد تا زرآباد) وزش باد شدید شمالی انتظار می‌رود.
 
وی گفت: دوشنبه تا چهارشنبه درمحورهای مواصلاتی‌شمال استان و سه‌شنبه و چهارشنبه در محورهای غربی استان گرد و خاک سبب کاهش دید خواهد شد.
 
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: طی 3 روز آینده گرمای هوا در نواحی جنوبی استان (نیکشهر، قصرقند، فنوج، راسک، دلگان، ایرانشهر، زرآباد و با شدت کمتر کنارک و چابهار) تداوم خواهد داشت و احتمال رخداد دمای بیشینه حدود 50 درجه وجود دارد.

وی تصریح کرد: از کشاورزان این مناطق می خواهیم در مورد برداشت و محافظت از محصولات غلاتی، زراعی، گلخانه‌ها و سایر موارد ضروری تمهیدات لازم را انجام دهند و افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان، بیماران و کودکان در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیر ضروری در فضای باز اجتناب کنند.

ملاشاهی در پایان افزود: در نواحی جنوبی استان نیز مدیریت تولید، توزیع و صرفه‌جویی منابع انرژی ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز